Техногенна, природно-екологічна та соціальна обстановка вимагає постійної уваги і відповідальності від органів цивільного захисту. В арсеналі заходів захисту важливе місце посідає евакуація, яка може проводитись на державному, регіональному, місцевому або об’єктовому рівні. Евакуаційні заходи в реальних умовах сьогодення є найбільш доступним способом забезпечення захисту життя та здоров’я людей. В свою чергу, це вимагає завчасної і всебічної підготовки до можливих надзвичайних ситуацій, удосконалення методичних та організаційних компонентів її проведення в складних різноманітних і непередбачуваних умовах.
Загальна обстановка на території Волинської області, що вимагає проведення заходів з евакуації, може бути обумовлена аваріями на Рівненській АЕС та на об’єктах, які у своєму виробництві використовують хімічно-небезпечні речовини, надзвичайними ситуаціями на складах ракетно-артилерійського озброєння Міністерства оборони України або виникненням повені.
Рішення про проведення евакуації приймають:
на державному рівні – Кабінет Міністрів України;
на регіональному півні –облдержадміністрація;
на місцевому рівні – райдержадміністрації, відповідні органи місцевого самоврядування;
на об’єктовому рівні – керівники суб’єктів господарювання.
У 2017 році постановою Кабінету Міністрів України внесені зміни щодо порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій. На її виконання наказом Міністерства внутрішніх справ України затверджено Методику планування заходів з евакуації. Керуючись вимогами нормативних актів, було проведено засідання регіональної комісії з питань евакуації під керівництвом першого заступника голови облдержадміністрації та прийнято протокольне рішення щодо відпрацювання Плану евакуації населення Волинської області у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій з урахуванням нових вимог.
Підготовці Плану евакуації передувало проведення кропіткої роботи з вивчення нормативних документів, збору та підготовці вихідних даних, зокрема про чисельність та категорії населення, що підпадає евакуації; стан потенційно небезпечних об’єктів; можливих техногенно-природних загроз для населення і територій; характеристика дорожньо-транспортної мережі та транспортні можливості в обслуговуванні евакуаційних заходів; медичні можливості (склад медичного персоналу, забезпечення медикаментами та медичним майном, транспортом); про органи з евакуації та стан їх підготовки до виконання своїх функцій тощо.
Залежно від особливостей надзвичайної ситуації вищезазначений План визначає механізм здійснення обов’язкової, загальної або часткової, тимчасової або безповоротної евакуації, організованого вивезення населення області із зон можливого впливу надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру, розміщення його в безпечних районах поза зонами дії вражаючих факторів, забезпечення захисту життя та здоров’я людей, а також заходів з евакуації матеріальних і культурних цінностей, якщо виникає загроза їх пошкодження або знищення.
Крім текстової частини План містить додатки, зокрема, карту з прогнозованими межами зон (районів) надзвичайних ситуацій, осередками дій можливих вражаючих факторів, схеми управління, оповіщення та зв’язку, розрахунки часу, необхідної кількості транспорту, рейсів і таке інше.
Реалістичність Плану евакуації, поряд з оперативною і грамотною роботою відповідних органів, рівнем підготовки населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій і, зокрема, під час евакуації, є запорукою своєчасного та якісного проведення евакуаційних заходів та захисту життя та здоров’я людей.
План евакуації населення у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій 7 грудня 2017 року затверджений головою облдержадміністрації та спрямований відповідальним виконавцям для керівництва в роботі.
Управління з питань цивільного захисту облдержадміністрації