12 жовтня 2023, 16:51
останні оновлення: 19 листопада 2024

Положення

                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                            Розпорядження голови

                                                                            обласної державної адміністрації

                                                                            31.01.2018 № 68

                                                                           

                                                                                                        В.ГУНЧИК

 

ПОЛОЖЕННЯ

про УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ВОЛИНСЬКОЇ

ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

(нова редакція)

 

  1.  УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ВОЛИНСЬКОЇ  ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – управління охорони здоров’я) утворюється головою обласної державної адміністрації, входить до її складу і в межах Волинської області забезпечує виконання покладених на нього завдань.

 

  1. Управління охорони здоров’я підпорядковується безпосередньо голові обласної державної адміністрації та підзвітне Міністерству охорони здоров’я України.

 

  1. Управління охорони здоров’я у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, рішеннями обласної ради, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

 

  1. Основними завданнями управління охорони здоров’я є:

 

1) забезпечення реалізації державної політики у галузі охорони здоров’я на території області;

2) управління закладами охорони здоров’я, які утримуються за рахунок коштів обласного бюджету, організація їх кадрового, матеріально-технічного і медичного забезпечення;

3) прогнозування розвитку мережі закладів охорони здоров’я на території  області та нормативне забезпечення населення медико-санітарною допомогою;

4) здійснення заходів, спрямованих на запобігання та ліквідацію інфекційних захворювань, епідемій;

5) організація роботи органів медико-соціальної експертизи, закладів судово-медичної та судово-психіатричної експертизи;

6) забезпечення виконання актів законодавства у сфері охорони здоров’я, державних стандартів, критеріїв та вимог, спрямованих на збереження навколишнього природного середовища і санітарно-епідемічного благополуччя населення, нормативів професійної діяльності у сфері охорони здоров’я, вимог Державної фармакопеї, медичних матеріалів та технологій.

  1. Управління охорони здоров’я відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання:

1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;

2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

3) аналізує стан та тенденції соціально-економічного і культурного розвитку у галузі охорони здоров’я в межах області та вживає заходів для усунення недоліків;

4) бере участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку області, заходів щодо регіонального розвитку;

5) здійснює державний контроль за дотриманням закладами охорони здоров’я норм, стандартів у межах визначених повноважень;

6) вносить пропозиції щодо проекту обласного бюджету;

7) забезпечує ефективне і цільове використання обласних бюджетних коштів; здійснює фінансування закладів охорони здоров’я, що утримуються за рахунок коштів обласного бюджету, контролює ефективне використання ними фінансових, матеріальних та трудових ресурсів;

8) розробляє проекти розпоряджень голови обласної державної адміністрації, у визначених законом випадках – проекти нормативно-правових актів з питань реалізації повноважень у галузі охорони здоров’я;

9) бере участь у погодженні проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;

10) бере участь у розробленні проектів розпоряджень голови обласної державної адміністрації, проектів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;

11) бере участь у підготовці звітів голови обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії обласної ради;

12) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові обласної державної адміністрації;

13) готує (бере участь у підготовці) проекти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;

14) проводить у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку державну акредитацію закладів охорони здоров’я;

15) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;

16) забезпечує у визначений законом строк розгляд звернень громадян та їх об’єднань, уживає заходів для усунення причин, що породжують скарги громадян про порушення їх прав і законних інтересів, здійснює контроль за цією роботою у закладах охорони здоров’я;

17) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;

18) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої     воно є;

19) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

20) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;

21) контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих йому законом повноважень органів виконавчої влади з питань охорони здоров’я;

22) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;

23) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;

24) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;

25) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);

26) забезпечує захист персональних даних;

27) здійснює організаційно-методичне керівництво закладами охорони здоров’я з питань надання лікувально-профілактичної допомоги та забезпечення санітарно-епідемічного благополуччя населення, спрямовує їх діяльність на ефективну реалізацію державної політики у сфері охорони здоров’я на території області та забезпечує координацію і контроль за їх діяльністю;

28) у межах своєї компетенції сприяє органам місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку області;

29) вивчає стан здоров’я населення, забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони здоров’я та вживає інших заходів щодо запобігання і зниження захворюваності та втрати працездатності, а також збільшення тривалості життя людей;

30) у встановленому законодавством порядку та відповідно до визначених термінів надає Міністерству охорони здоров’я України необхідну інформацію, документи та матеріали;

31) готує пропозиції та забезпечує організацію виконання заходів щодо проведення реформування у сфері охорони здоров’я відповідно до поставлених завдань та після узгодження з Міністерством охорони здоров’я України подає їх на розгляд обласної державної адміністрації;

32) організовує роботу з охорони здоров’я, материнства і дитинства, відбір дітей та підлітків для санаторно-курортного лікування, контролює стан здоров’я дітей у дошкільних та інших навчальних закладах незалежно від їх форм власності та підпорядкування, виробництва і якості продуктів дитячого харчування у закладах охорони здоров’я;

33) організовує проведення систематичного медичного обстеження       (диспансеризації) осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, евакуйованих та відселених із зон відчуження, і тих, що проживають на радіаційно забруднених територіях;

34) визначає потребу у лікарських засобах та виробах медичного призначення, медичному обладнанні, будівельних матеріалах, інвентарі, паливі, засобах автотранспорту;

35) здійснює моніторинг та інформаційний супровід процесів реформування;

36) здійснює на основі галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я контроль за якістю та обсягом надання медичної допомоги закладами охорони здоров’я всіх форм власності та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані в установленому порядку та одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики на території  Волинської області;

37) сприяє розвитку медичної науки і техніки, створює належні умови для впровадження у практику наукових досягнень, передового досвіду у сфері охорони здоров’я;

38) вносить пропозиції обласній державній адміністрації щодо закупівлі товарів, робіт і послуг у сфері охорони здоров’я для місцевих потреб за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел фінансування;

39) укладає із закладами охорони здоров’я, що не належать до сфери управління, договори про медичне обслуговування населення області та здійснює контроль за їх виконанням;

40) забезпечує здійснення контролю за підтриманням належного санітарного та епідемічного стану, організовує пропаганду наукових медичних і гігієнічних знань серед населення;

41) вживає заходів для збереження мережі закладів охорони здоров’я, розробляє прогнози її розвитку, враховує їх під час розроблення проектів програм соціально-економічного розвитку області;

42) разом з відповідними органами бере участь у вирішенні питань про визнання місцевості курортом, установлення меж округів і зон санітарної охорони курортів і визначення їх режиму;

43) сприяє реалізації права громадян на участь в управлінні охороною здоров’я шляхом проведення відповідної громадської експертизи, налагодження діяльності громадських консультативних або наглядових рад, громадських організацій працівників охорони здоров’я та інших об’єднань громадян;

44) проводить моніторинг, аналіз громадської думки щодо якості та доступності медичного обслуговування населення області, забезпечує підготовку пропозицій для врахування зазначеної інформації під час формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я;

45) уживає заходів щодо реалізації міжнародних програм з питань організації охорони здоров’я в області;

46) організовує правове виховання працівників сфери охорони здоров’я;

47) здійснює організаційно-методичне керівництво, функціональне управління та контроль за діяльністю вищих медичних навчальних закладів, що належать до сфери його управління;

48) прогнозує потребу закладів охорони здоров’я області у фахівцях різних спеціальностей для сфери охорони здоров’я, формує замовлення на підготовку, перепідготовку та атестацію працівників охорони здоров’я;

49) сприяє працевлаштуванню випускників вищих медичних навчальних закладів усіх рівнів акредитації, які навчалися за державним замовленням;

50) забезпечує у межах своїх повноважень дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;

51) забезпечує у межах своїх повноважень виконання заходів з мобілізаційної підготовки та мобілізації;

52) організовує у межах своїх повноважень планування і контроль виконання заходів цивільного захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного та військового характеру;

53) організовує і здійснює медико-санітарне забезпечення під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

54) проводить роботу, пов’язану з розробленням та здійсненням заходів щодо медичного обслуговування біженців, а також депортованих осіб, які добровільно повертаються до регіонів їх колишнього проживання;

55) бере участь у виконанні загальнодержавних, регіональних, інших програм щодо запобігання і зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення;

56) забезпечує проведення профілактичних і лікувальних заходів, спрямованих на запобігання і зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення;

57) разом з підрозділами обласної державної адміністрації здійснює спостереження та збір відомостей про поширеність вживання тютюнових виробів в області, бере участь у проведенні запобіжних та профілактичних заходів для обмеження вживання тютюнових виробів серед населення, його захисту, насамперед дітей та молоді, від шкідливого впливу на їх здоров’я;

58) інформує населення області через засоби масової інформації про шкоду, якої завдає здоров’ю людини вживання тютюнових виробів, і про проведення запобіжних та профілактичних заходів;

59) сприяє вирішенню питань щодо фінансового забезпечення лікувальних заходів і робіт, пов’язаних з профілактикою захворюваності, спричинюваної вживанням тютюнових виробів і впливом на здоров’я тютюнового диму;

60) сприяє розвитку міжнародного співробітництва у сфері охорони здоров’я;

61) розглядає питання та вносить відповідне подання до міністра охорони здоров’я України щодо відзначення працівників закладів охорони здоров’я області відомчими заохочувальними відзнаками МОЗ України, запроваджує інші форми заохочення їх праці;

62) здійснює систематичний контроль за додержанням актів законодавства з питань охорони здоров’я та санітарних правил керівниками закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування;

63) погоджує проекти статутів (положень) закладів охорони здоров’я обласного підпорядкування;

64) готує (бере участь у підготовці) проекти спільних наказів на основі та на виконання Конституції, законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства охорони здоров’я України, організовує і контролює їх виконання у межах своїх повноважень;

65) виконує інші функції, пов’язані з реалізацією покладених на обласну державну адміністрацію завдань у сфері охорони здоров’я.

 

  1. Управління охорони здоров’я для здійснення повноважень та виконання визначених завдань має право:

1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);

3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи обласної державної адміністрації у галузі охорони здоров’я;

4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;

5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до його компетенції.

6) надавати згідно з законодавством обов’язкові для виконання розпорядження керівникам закладів охорони здоров’я, підприємств, установ, організацій, їх філій, відділень незалежно від форми власності і громадянам з питань, що належать до його компетенції, порушувати питання про їх відповідальність у порядку, встановленому законодавством;

7) розробляти та впроваджувати заходи, спрямовані на підвищення якості роботи;

8) з метою виконання покладених на управління охорони здоров’я завдань здійснювати інші функції та реалізовувати повноваження відповідно до чинного законодавства та цього Положення;

9) одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій всіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали, а від місцевих органів державної  статистики − безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;

10) отримувати та використовувати в установленому законодавством порядку благодійні внески і пожертви, що добровільно надані благодійниками (фізичними та юридичними особами) для першочергових потреб, пов’язаних виключно з основною діяльністю закладів охорони здоров’я;

11) сприяти наданню на договірних засадах медико-санітарної допомоги працівникам підприємств, установ, організацій.

 

  1. Управління охорони здоров’я в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.

      

  1. Керівництво управлінням охорони здоров’я:

1) управління охорони здоров’я очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації;

2) начальник управління охорони здоров’я має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади відповідно до Закону України «Про державну службу»;

3) на період відсутності начальника управління охорони здоров’я  його обов’язки виконує заступник відповідно до розподілу обов’язків;

4) на посаду начальника управління охорони здоров’я, його заступників призначаються особи, які мають вищу медичну освіту і необхідний стаж роботи.

        

  1. Начальник управління охорони здоров’я:

           1) здійснює керівництво діяльністю управління охорони здоров’я, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в управлінні;

           2) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації положення про управління охорони здоров’я;

           3) затверджує посадові інструкції працівників управління охорони здоров’я  та розподіляє обов’язки між ними;

           4) планує роботу управління охорони здоров’я, вносить пропозиції щодо формування планів роботи обласної державної адміністрації;

           5) вживає заходів для удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління охорони здоров’я;

           6) звітує перед головою обласної державної адміністрації про виконання покладених на управління охорони здоров’я завдань та затверджених планів роботи;

          7) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції управління охорони здоров’я, та розробляє проекти відповідних рішень;

          8) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;

          9) представляє інтереси управління охорони здоров’я у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями − за дорученням керівництва обласної державної адміністрації;

10) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням.

Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в головному територіальному управлінні юстиції у Волинській області;

11) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації проекти кошторису та штатного розпису управління охорони здоров’я  в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;

12) розпоряджається коштами у межах затвердженого головою обласної державної адміністрації кошторису доходів і видатків управління охорони здоров’я, має право розпорядження рахунками та право першого підпису платіжних, розрахункових, інших фінансових і банківських документів;

13) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців управління охорони здоров’я;

14) призначає на посаду та звільняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців управління, присвоює їм ранги державних службовців, їх заохочує та притягує до дисциплінарної відповідальності;

 приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників управління, які не є державними службовцями, заохочує їх та притягує до дисциплінарної відповідальності;

15) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень управління охорони здоров’я;

16) забезпечує дотримання працівниками управління охорони здоров’я правил внутрішнього службового і трудового розпорядку та виконавської дисципліни;

17) затверджує положення про структурні підрозділи управління;

18) визначає структуру управління охорони здоров’я;

19) укладає договори, видає довіреності;

20) має право доступу до документів та відомостей, що становлять державну таємницю;

          21) погоджує призначення на посади та звільнення з посад керівників   закладів охорони здоров’я, що належать до сфери управління охорони здоров’я; 22) розглядає і затверджує кошториси доходів і видатків, штатні розписи  і баланси підвідомчих закладів охорони здоров’я та освіти, забезпечує   своєчасне подання фінансовим органам бухгалтерської і статистичної звітності;

23) постійно інформує населення про стан виконання покладених на управління повноважень у відповідних засобах масової інформації;

24) здійснює, визначені Законом України «Про державну службу», повноваження керівника державної служби в управлінні;

25) здійснює інші повноваження, визначені законом.

 

  1. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції управління охорони здоров’я, в ньому може утворюватися колегія у складі начальника управління (голова колегії), його заступників за посадою, а також інших працівників управління.

          До складу колегії можуть входити керівники інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації та працівники закладів охорони здоров’я, громадських організацій.

         Склад колегії затверджується головою обласної державної адміністрації за поданням начальника управління охорони здоров’я.

Рішення колегії реалізується у формі наказів начальника управління.

 

  1. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо розвитку галузі та вирішення інших питань в управлінні охорони здоров’я можуть утворюватись комісії.

         Склад комісій та положення про них затверджує начальник управління.

 

  1. Накази начальника управління охорони здоров’я, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою обласної державної адміністрації, Міністерством охорони здоров’я України.

 

  1. Управління охорони здоров’я є бюджетною установою, утримується за рахунок коштів державного бюджету, передбачених на утримання обласної державної адміністрації.

Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та видатки на утримання управління охорони здоров’я визначає голова обласної державної адміністрації у межах виділених бюджетних призначень і затвердженої для обласної державної адміністрації граничної чисельності працівників.

Штатний розпис та кошторис управління охорони здоров’я затверджує голова обласної державної адміністрації за пропозицією начальника управління охорони здоров’я.

 

  1. Управління охорони здоров’я є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штампи і бланки.