Про стан розгляду звернень громадян за 2022 рік
На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження голови обласної державної адміністраціївід 20 лютого 2008 року № 46 департамент соціального захисту населення облдержадміністрації (надалі - департамент) повідомляє наступне.
Упродовж 12 місяців 2022 року на розгляд до департаменту надійшло 570 звернень. Найбільша кількість звернень громадян, що надійшли до департаменту у звітному періоді, стосувалися питань призначення та виплати соціальних допомог – 154, надання матеріальної допомоги – 137, надання соціальної/матеріальної допомоги ВПО – 79 та отримання, виплата житлових субсидій – 72.
Разом з тим, у зверненнях порушуються наступні питання:
- надання гуманітарної допомоги – 22;
- надання пільг на житлово-комунальні послуги – 17;
- реабілітація та соціальний захист громадян, які потребують підтримки – 13;
- визначення соціального статусу – 12;
- забезпечення житлом ВПО – 9;
- одержання пільг особами, які постраждали від наслідків аварії на ЧАЕС – 7;
- забезпечення транспортними засобами – 6;
- та інші.
Проаналізувавши за територіальним поділом, резюмуємо:
з Ковельського району надійшло 112 звернень та м. Луцька– 89, з Луцького району – та з інших областей надійшло по 88 звернень, з м. Володимир – 63 та з Камінь-Каширського району – 55 звернень.
Найменше звернень отримано з: Володимирського райрну – 31, м. Ковель – 29 та м. Нововолинськ – 15.
Найбільша кількість звернень громадян надійшла через Волинську облдержадміністрацію (в основному з «урядової гарячої лінії») – 316, від заявників – 128 та з Національної соціальної сервісної служби України – 111. Окрім цього надходили звернення від Міністерства соціальної політики України – 6, прокуратури області – 2, Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини – 2, обласної ради – 2 та інших організацій – 2.
Особлива увага приділяється зверненням учасників антитерористичної операції, ветеранів війни і праці, учасникам бойових дій, вимушено переміщеним особам, одиноким матерям, особам з інвалідністю та іншим громадянам, які потребують соціального захисту та підтримки.
Усі звернення розглянуті вчасно, у терміни, встановлені законодавством. Заявникам направлені обгрунтовані відповіді.
Особистий прийом громадян директором та заступниками директора департаменту проводиться відповідно до затвердженого графіка (наказ директора департаменту від 15.04.2022 № 35). Начальники та спеціалісти структурних підрозділів здійснюють щоденний прийом громадян.
Одночасно повідомляємо, що на засіданнях колегії департаменту, постійно розглядається питання роботи зі зверненнями громадян з метою забезпечення зменшення кількості повторних звернень, недопущення випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог громадян, проявів упередженості при їх розгляді, формального підходу при вирішенні питань, порушених у зверненнях громадян, надання необґрунтованих або неповних відповідей.
Упродовж звітного періоду департаментом здійснювалося інформування населення щодо найбільш актуальних питань соціального захисту під час прямих ефірів, нарад, радіо, у засобах масової інформації, публікаціях та інших роз'яснювальних матеріалах. Постійно розміщується інформація на сторінці департаменту (вебсайт облдержадміністрації) про зміни до законодавства.
Поряд з цим, у департаменті працює «гаряча лінія» з питань надання роз'яснень учасникам антитерористичної операції, бойових дій та демобілізованим військовослужбовцям.
Робота зі зверненнями громадян перебуває у департаменті на постійному контролі.
Департамент соціального захисту населення Волинської обласної державної адміністрації