Про стан розгляду звернень громадян за І півріччя 2023 року
На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20 лютого 2008 року № 46 департамент соціального захисту населення облдержадміністрації (надалі – департамент) повідомляє таке.
Упродовж І півріччя 2023 року на розгляд до департаменту надійшло 521 звернення (у тому числі колективних – 5).
Найбільша кількість звернень громадян стосувалися питань надання матеріальної допомоги – 205, призначення та виплати соціальних допомог – 129, надання соціальної/матеріальної допомоги внутрішньо переміщеним особам – 51.
Разом з тим, у зверненнях порушуються наступні питання:
- реабілітація та соціальний захист громадян, які потребують підтримки – 15;
- визначення соціального статусу – 12;
- одержання пільг особами, які постраждали від аварії на ЧАЕС – 9;
- видача довідки для призначення, перерахунку пенсії – 9;
- забезпечення транспортними засобами – 8;
- вчинення домашнього насильства – 5;
- отримання, виплата житлових субсидій – 5;
- видача довідки ВПО – 4;
- надання пільг на житлово-комунальні послуги – 3 та інше.
Проаналізувавши за територіальним поділом, резюмуємо:
з м. Луцька надійшло 105 звернень, з Ковельського району – 99, Камінь-Каширського – 90 та з Луцького – 83. Окрім того з інших областей прийнято 64 звернення
Менше звернень отримано: з м. Нововолинськ – 31, з Володимирського району – 24, з м. Ковель – 13 та м. Володимир – 12.
Найбільша кількість звернень громадян надійшла через Волинську обласну державну адміністрацію (в основному з «урядової гарячої лінії») – 415, від Національної соціальної сервісної служби України – 39, від заявників – 27 та від Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України – 24.
Особлива увага приділяється зверненням учасників бойових дій та членам їхньої родини, ветеранів війни і праці, вимушено переміщених осіб, одиноким матерям, особам з інвалідністю та іншим громадянам, які потребують соціального захисту й підтримки.
Усі звернення розглянуті вчасно, у терміни, встановлені законодавством. Заявникам направлені обгрунтовані відповіді.
Особистий прийом громадян на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 12 листопада 2021 року № 708 «Про режим роботи обласної державної адміністрації на період дії карантину та режиму надзвичайної ситуації» було призупинено.
Одночасно повідомляємо, що з метою забезпечення зменшення кількості повторних звернень, недопущення випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог громадян, проявів упередженості при їх розгляді, формального підходу при вирішенні питань, порушених у зверненнях громадян, надання необґрунтованих або неповних відповідей питання роботи зі зверненнями громадян розглядається на засіданнях колегії департаменту.
Упродовж звітного періоду департаментом здійснювалося інформування населення щодо найбільш актуальних питань соціального захисту у засобах масової інформації, публікаціях та інших роз'яснювальних матеріалах. Постійно оприлюднюється інформація на сторінці департаменту у мережі «Фейсбук» та вебсайту облдержадміністрації про актуальні зміни в законодавстві.
Задля проведення додаткової інформаційно-роз’яснювальної роботи серед учасників антитерористичної операції, бойових дій та демобілізованих військовослужбовців у департаменті працює «гаряча лінія» (тел.:778 205). Також створено цілодобову телефонну «гарячу лінію» (тел.:0666570915, 778211) для тимчасового поселення осіб, переміщених з районів ведення бойових дій, внаслідок широкомасштабного вторгнення рф в Україну.
Робота зі зверненнями громадян перебуває у департаменті на постійному контролі.
Департамент соціального захисту населення Волинської обласної державної адміністрації