Розгляд запитів на публічну інформацію в умовах воєнного стану
Актуальні питання розгляду запитів на публічну інформацію в умовах воєнного стану.
1. Обмеження в наданні інформації під час воєнного стану.
Право на доступ до інформації в умовах воєнного стану може підлягати обмеженням, насамперед для захисту інтересів національної безпеки та територіальної цілісності держави.
Важливо: у випадку обмеження доступу до публічної інформації відповідь має бути надана у встановлені законодавством терміни з обгрунтованою підставою такого обмеження.
2.Підстави відмови в наданні інформації.
Розпорядник інформації може відмовити в наданні інформації лише на підставах, визначених статтею 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації». А саме у випадках коли:
- розпорядник інформації не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
- інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону;
- особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком;
- не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 цього Закону.
Важливо: у відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено мотивовану підставу відмови.
3.Відтермінування розгляд запиту.
Застосування відтермінування у задоволенні запиту залежить від розпорядника інформації, якому надіслано запит, режиму його роботи та наявності технічних можливостей опрацьовувати кореспонденцію (засобів комунікації, інтернету), наближення установи до місць проведення бойових дій, характеру запитуваної інформації тощо. При цьому у разі технічної можливості належного забезпечення роботи / дистанційної роботи розпорядник інформації має повідомити запитувача про зміну термінів розгляду.
4. Право на оскарження.
Запитувач має право оскаржити:
- відмову в задоволенні запиту на інформацію;
- відтермінування задоволення запиту на інформацію;
- ненадання відповіді на запит на інформацію;
- надання недостовірної або неповної інформації;
- несвоєчасне надання інформації;
- невиконання розпорядниками обов’язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації»;
- інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.
Скарги на неправомірні дії розпорядників публічної інформації при розгляді запитів можна надсилати до Офісу Уповноваженого ВРУ з прав людини на електронну адресу hotline@ombudsman.gov.ua або повідомляти про такі випадки на «гарячу лінію» Уповноваженого за телефонами: 0800-50-17-20, 0442-99-74-08.
Крім цього можна звернутися до регіональних представництв Уповноваженого ВРУ з прав людини. Представник у Волинській області: Спас Юлія Олександрівна (ел. пошта spas@ombudsman.gov.ua; адреса: м. Луцьк, вул. Кременецька, 38 (1 поверх) або ж телефон: 0800-50-17-20).
Департамент соціального захисту населення облдержадміністрації