Чи може пацієнт отримати відшкодування коштів, витрачених під час лікування у стаціонарі в закладах, які уклали договір із НСЗУ?
Якщо лікування покривається Програмою медичних гарантій і пацієнт перебував у стаціонарі лікарні, яка має договір із НСЗУ за відповідним пакетом. У таких закладах лікування за пацієнта оплачує НСЗУ. Якщо з пацієнта взяли кошти за послуги, які вже сплатила НСЗУ, він може повернути ці гроші.
Детальніше:
За кожним пакетом Програми медичних гарантій передбачений перелік послуг, які надавач зобов’язаний надати пацієнтам безоплатно. Це можуть бути як пакети стаціонарної допомоги, так і інші, наприклад, лікування онкології, допомога при інсульті чи інфаркті тощо.
Заклад зобов'язаний забезпечити пацієнта ліками з Національного переліку основних лікарських засобів, а також тими, які постачаються централізовано через закупівлі Медичні закупівлі України. Переглянути ліки з Нацпереліку можна за посиланням: https://cutt.ly/7wXyKzlK.
Якщо під час стаціонарного лікування доводиться за власний кошт купувати ліки, зверніться за роз'ясненням до керівника медичного закладу. Якщо питання не вдається вирішити, залиште скаргу, зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77 або надішліть лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua. Також скаргу можна надіслати листом на пошту за адресою: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
Детальніше про подання скарги: https://cutt.ly/zwkEAEpk.
Додайте до листів якомога більше підтверджень неправомірного вимагання коштів за лікування або ліки. Це можуть бути чеки, аудіо- чи відеозаписи. Вкажіть назву закладу та імена медпрацівників, які вимагали кошти.
НСЗУ звернеться до закладу з вимогою повернути кошти. Якщо головний лікар не поновлює права пацієнта або не повертає кошти, НСЗУ направляє листи до правоохоронних органів. Але закликаємо вас надавати достовірну інформацію!