Міністр інфраструктури Кубраков спростував інформацію про будівництво шести платних доріг
Як пояснив міністр інфраструктури Олександр Кубраков у Facebook, вчора, 27 липня, у низці ЗМІ з'явилася інформація про будівництво в Україні шести платних доріг, що насправді не відповідає дійсності. Він пояснив чому.
По-перше, варто розмежовувати дороги Державно-приватного партнерства (ДПП) і концесійні дороги. Журналісти назвали перспективно платними дорогами саме дороги ДПП, хоча проїзд по них для автомобілістів буде безкоштовним, а з інвестором буде розраховуватися безпосередньо держава.
«Проєкти державно-приватного партнерства (ДПП) - це формат «оплати частинами» інвестору від держави, без плати за проїзд», - пише Кубраков.
Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Всесвітній банк і Міжнародна фінансова корпорація в Україні у жовтні 2020 року презентували першу програму державно-приватного партнерства у дорожній галузі, за якою були відібрані 6 ділянок загальною протяжністю 1500 км. Йдеться про ділянки на дорогах: Харків - Дніпро - Запоріжжя (M-29, M-04, M-18); Бориспіль - Полтава (М-03); Херсон - Миколаїв (М-14); Київ - Житомир - Рівне (М-06); Ягодин - Ковель - Луцьк (М-07, М-19) та Дніпро-Кривий Ріг - Миколаїв (M-04 H11).
Кубраков робить особливий акцент на тому, що плата за проїзд по цих дорогах не стягуватиметься. З інвестором частинами буде розраховуватися держава, а сам інвестор отримає на наступні 20-25 років контракт на утримання оновленої ділянки.
По-друге, пише Кубраков, наразі на етапі розробки перебувають всього два потенційних концесійних проєкти, які, дійсно, будуть платними, але будуватимуться паралельно існуючим безкоштовним дорогам.
Це дорога Стрий – Мукачево, а також Краковець - Броди - Рівне.
Що ж стосується визначеної плати за проїзд, її розмір встановлений Постановою Кабміну від 23 грудня 2020 року.
«І ще раз нагадую, адже наша позиція тут незмінна: дороги «Великого будівництва» ніколи не будуть платними», - наголошує Кубраков.
Нагадаємо, раніше заступник керівника Офісу Президента, координатор програми Президента Володимира Зеленського «Велике будівництво» Кирило Тимошенко повідомляв, що, за планом, до кінця 2023 року в Україні має бути відновлена вся мережа державних доріг.