26 червня 2018, 14:57

На Волині – унікальна технологія побудови доріг

На Волині завершують пілотний для області об’єкт – ремонт дороги за технологією регенерації існуючого покриття. Така технологія впроваджена в Україну лише минулого року, проте вже активно працює в західних регіонах  країни. Попри те, що за кордоном вона успішна – в Україні досі не сертифікована, каже голова облдержадміністрації Олександр Савченко.

- Підвести це під стандарти буде дуже важко, це триватиме не менше року, адже в нас дуже неефективна система, яка супроводжує процес сертифікації. Тому ми поки будуємо експериментальну дорогу, яка буде втричі дешевша за асфальтову, - повідомив Олександр Ілліч.

Інспектуючи ремонт доріг 25 червня 2018 року посадовець зауважив, що наразі технологію запроваджують на місцевих дорогах. До слова, першим об`єктом на Волині стало відновлення дорожнього покриття у селі Чорніїв Турійського району.

- Це вирішує наші завдання побудови доріг між населеними пунктами, особливо між районними. Якщо нам вдасться отримати доступ до відповідних матеріалів - а їх потрібно закупляти за кордоном, в Україні їх немає. То я думаю, що з регіональними дорогами місцевого значення буде значно простіше, набагато дешевше і їх буде набагато більше, - резюмував керівник найвищої виконавчої гілки влади в області.

За словами Олександра Савченка, міцність цієї дороги вивчали і в Білорусі, і в Швеції, і в Польщі. Будівельники саме там купують необхідні матеріали. Дорогу ремонтували за державні кошти, роботи почали два тижні тому і вже встигли відремонтувати 1,6 кілометра. Особливість ремонту полягає в тому, що тут вкладають потужну основу, а також використовують матеріал, який вже є на дорозі. Про це розповів підрядник та засновник товариства «Експодор» Роман Федоринчук:

- Процес відбувається так: існуюче покриття ми регенеруємо, додаємо цемент та добавку, 10-15% нового матеріалу, це все перемелюється і робиться монолітна основа. Слабкість місцевих доріг полягає в тому, що немає основи і вони починають розвалюватися. А ми робимо основу від 20 до 30 сантиметрів і після цього вже кладемо асфальтобетон.

Така технологія підходить для білощебеневих, глинистих доріг та тих, в яких немає основи. До перемеленої маси матеріалу додають спеціальний стабілізатор, який укріпляє саму основу. Окрім того, він мінімізує потрапляння вологи в основу, що забезпечує довговічність покриття. Спеціальна установка, яка перемелює матеріал коштує 100 тисяч доларів, але вона одразу формує після себе дорожнє полотно, тому на думку будівельників вона швидко окупиться.

Голова Турійської районної ради Ольга Черен розповіла, що ремонт цієї дороги – наболіле питання і для селян, і для району.

- Ця дорога для нас була дуже важлива, вже от 8 років, як я працюю головою районної ради, питання піднімалося і на сесіях, і на комісіях, тому що навіть в цьому селі дорога вже була непроїзна. Ми сьогодні щиро дякуємо керівництву області, яке сприяло тому, аби ця дорога з`явилася.

Посадовиця також зауважила, що сподівається, що згодом таку ж дорогу прокладуть до володимир-волинської траси, аби люди мали хороше сполучення між містами. Натомість обласні чиновники кажуть, що і надалі впроваджуватимуть новітні технології, аби максимально відремонтувати волинські дороги.

Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.