Опалювальний сезон на Волині пройшов стабільно
Про підсумки опалювального сезону 2019-2020 років та підготовку господарства області до роботи в осінньо-зимовий період 2020-2021 років йшлося під час наради у керівництва облдержадміністрації за участю фахівців управління житлово-комунального господарства, газо- та електропостачальних підприємств області.
За інформацією управління житлово-комунального господарства, загалом опалювальний період в області розпочався організовано та проходив стабільно. Усі об’єкти соціальної сфери та житлові будинки були підключені до опалення та отримували послуги з теплопостачання. Зважаючи на тривалий час експлуатації, проблемним залишається питання стану внутрішньобудинкових мереж. Проте усі аварійні ситуації, які виникали під час проходження опалювального сезону, оперативно ліквідовувалися аварійними бригадами.
Мали місце й скарги мешканців області під час опалювального періоду на незадовільну якість надання послуг з централізованого опалення, зокрема, на низькі або, навпаки, високі температурні показники повітря у житлових будинках. Однак, за результатами аналізу зазначених проблем стало відомо, що однією з причин незадовільного опалення житлових будинків є у першу чергу втручання мешканців будинку в централізовану систему опалення.
Окрім того, до розбалансування централізованої системи опалення житлового будинку та порушення температурного режиму в квартирах призводили також роботи із заміни системи опалення на перших поверхах будинків, де облаштовані об’єкти торгівлі та офісні приміщення.
Слід зазначити, в умовах карантину підприємства житлово-комунальної сфери працюють у штатному режимі. Обмежили роботу лише центри обслуговування споживачів комунальних послуг та абонентських відділів, перевівши їх функціонування у дистанційний режим з використанням телефонних та інтернет ресурсів.
Натомість, поширення COVID-19 та введення режиму карантину, як і очікувалося, негативно відзначилося на рівні платоспроможності населення. Відтак, суттєво знизився рівень оплати споживачами за надані послуги, що, у свою чергу, негативно впливає на платоспроможність підприємств в умовах карантину.
Як поінформували керівництво облдержадміністрації представники газо- та електропостачальних підприємств області, побутові споживачі та суб’єкти господарювання загалом у квітні знизили рівень оплати за спожиті послуги на 20%. Нагадаємо, що ще за підсумками ІІІ кварталу на Волині була зафіксована найменша заборгованість зі сплати за спожиті житлово-комунальні послуги, позаяк рівень оплати волинянами за спожиті послуги становив 98-99%.
З метою вирішення зазначених проблемних питань облдержадміністрація направила відповідні пропозиції Міністерству розвитку громад і територій України. Окрім того, на переконання голови облдержадміністрації Юрія Погуляйка, у вирішенні зазначених питань та проведенні інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо покращення рівня оплати за спожитий газ та електроенергію активну участь мають брати керівники районів та міст.
Управління інформаційної політики та цифрової трансформації облдержадміністрації