Прозорість та підзвітність: в області продовжують досліджувати публічні закупівлі
Фахівці Волинської облдержадміністрації продовжують досліджувати публічні закупівлі в межах функціонування робочої групи «Прозорість та підзвітність». Вимоги чинного законодавства повинні неухильно дотримуватися на всіх рівнях та всіма учасниками закупівель.
До слова, інформація про ризики та порушення, виявленні під час моніторингу, оприлюднюється в мережі ресурсів облдержадміністрації.
Так, під час дослідження оприлюднених публічних закупівель було опрацьовано торги проведені Волинським регіональним центром з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» щодо надання послуг з тимчасового проживання учасників чемпіонату України з шашок та шахів різного роду інвалідності, які проводилися у травні-серпні цього року.
Замовник здійснив закупівлі за процедурою «Закупівля без використання електронної системи» та уклав договори. Сума – 3 361 800,000 грн.
Виявлені ризики опрацьовані спеціалістами Волинської ОДА та повідомлені замовнику закупівель. Наразі керівництвом Волинського регіонального центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» надано усі звітні матеріали щодо організації змагань (накази, реєстри тощо). У разі перебування меншої, ніж заявлена кількість спортсменів були внесені зміни в договори та відповідно зменшені обсяги закупівлі. Варто наголосити, що такі договори типові для всіх відділень Інваспорту по усій країні.
У серпні робочу групу зацікавив тендер оголошений відділом капітального будівництва, житлово-комунального господарства, благоустрою, розвитку інфраструктури та комунальної власності Любешівської селищної ради щодо придбання 70 шт. металевих каркасів для кріплення портретів в селищі Любешів, на суму – 238 000 тис. грн. Ризик – переплата могла становити близько 100 000 тис. грн. Відповідно до рекомендацій робочої групи – торги скасовано.
Крім того, було здійснено аналіз тендеру оголошеного Ратнівським Ліцеєм №2 імені М.Заліпи щодо капітального ремонту покрівлі корпусу №1, корпусу №2 та підсилення будівлі корпусу №1 ліцею, за процедурою закупівлі «Закупівля без використання електронної системи». Сума – 13 369 180,30 грн.
Закупівля опублікована в системі PROZORRO за процедурою «Закупівля без використання електронної системи». 30 серпня 2024 року укладено договір з виконавцем робіт. Одночасно, 2 вересня уповноважена особа установи вносить в PROZORRO документ під назвою «Протокольне рішення про відміну торгів згідно виявленої технічної помилки».
Підставою для проведення закупівлі з процедурою «Закупівля без використання електронної системи» визначено підпункт 4 пункту 13 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.
Варто зауважити, що в вищезазначеному договорі передбачено термін виконання договору 31 грудня 2025. Відтак виникає ризик неправомірного використання підстави, що передбачена вказаними Особливостями. Отже, є ризик того, що дана закупівля не застосовується до підпункту 4 пункту 13 Особливостей, та потрібно оголошувати Відкриті торги.