Пункт пропуску «Амбуків-Грудек»: 5 економічних, інвестиційних та іміджевих переваг для Волині
На інвестиційному форумі у Луцьку т.в.о. заступника начальника Волинської митниці ДФС Тетяна Кравець презентувала проект “Пункт пропуску «Амбуків-Грудек»: економічні, інвестиційні та іміджеві переваги для Волині”.
Посадовець проаналізувала сталу тенденцію до збільшення кількості експортних вантажних перевезень з України: якщо до 2015 р. кількість транспортних засобів без вантажу становила до 60 %, то у 2017 – 26,4%, у 2018 р. - 22,7 %. Для розвитку експортного потенціалу країни, для поглиблення торгової кооперації з країнами ЄС особливо важлива інфраструктурна готовність пунктів пропуску забезпечити цей ріст, - пояснила Тетяна Кравець.
На жаль, на українсько-польському кордоні в області нині «Ягодин» - єдиний можливий автомобільний пункт пропуску для вантажів, що пов’язано з особливістю лінії державного кордону, яка проходить по річці Західний Буг. Проте Ягодин – не єдиний можливий напрямок переміщення вантажів, оскільки маємо ще один міст, для залізничного сполучення, - продовжила вона.
В зоні діяльності Волинської митниці функціонує міжнародний залізничний пункт пропуску «Володимир-Волинський-Хрубешув» (м/п «Ізов») з пунктами контролю по станціях «Ізов» та «Лудин». Цей пункт пропуску обслуговує виключно вантажні залізничні перевезення і основною особливістю його є наявність широкої колії (1520мм) до м. Катовіце (РП). На ній не потрібно витрачати час та кошти на перестановку колісних пар.
Питання реконструкції мостових переходів потребує окремого вивчення, однак в Україні (м.Київ) уже існують реалізовані технічні рішення об’єднання мостових переходів для залізничного та автомобільного сполучення.
У разі його розбудови відстань від нього до п/п «Ягодин-Дорохуськ» становитиме 55 км, до п/п «Рава-Руська–Хребенне» - 75 км. Тобто, крім нагальної потреби та логістичної привабливості такого технічного рішення, Україна наблизиться до стандартів Європейського Союзу, відповідно до яких відстань між пунктами пропуску не повинна перевищувати 40 км. Зараз відстань між Ягодином і найближчою Равою Руською – 130 км.
Реалізація такого проекту матиме значні переваги:
1. Окрема спрямованість – тільки для вантажних перевезень - дозволяє уникати розпорошеності уваги особового складу, прискорює процедури митного контролю та пропуску товарів.
2. Можливість здійснення комбінованих перевезень, а значить - створення логістичного центру з перевалкою вантажів на різні види транспорту, в т.ч. активізація контейнерних перевезень; можливість зберігання великих партій вантажів під митним контролем та випуск у вільний обіг подрібнених партій, в т.ч. насипних вантажів.
3. Важливо, що з української сторони в районі станцій Ізов, Лудин фактично відсутні населені пункти. Тому не буде виникати питань щодо інфраструктурної розбудови пункту пропуску, які є наприклад по МАПП «Устилуг», де пункт пропуску розташовано фактично в населеному пункті. А враховуючи відсутність відповідної інфраструктури для автомобільного пункту пропуску як з української, так і з польської сторони, можливо розглядати питання розбудови лише на одній із сторін та здійснення в ньому спільних контрольних процедур.
4. Завжди актуальний чинник – це максимальне здешевлення інфраструктурних проектів. Можливість модернізації існуючого мостового переходу дозволяє розглядати такий проект як найбільш перспективний з точки зору окупності капіталовкладень.
5. Насамкінець, розбудова пункту пропуску – це завжди серйозний поштовх для комплексного розвитку регіону: сфера обслуговування, створення додаткових робочих місць, тощо, - підсумувала т.в.о. начальника Волинської митниці ДФС Тетяна Кравець.
За матеріалами Волинської митниці ДФС.