20250228091708.JPG, фото
27 лютого 2025, 18:40

Творимо майбутнє заради успішної України: засідання освітянської колегії

2024 рік для освітньої сфери Волині став періодом випробувань. Попри труднощі, вдалося досягти значних результатів. Зокрема, було збережено мережу закладів освіти, забезпечено фінансування ключових напрямків та впроваджено важливі ініціативи для розвитку освітнього середовища. Підсумки роботи галузі обговорили під час засідання колегії управління освіти і науки  Волинської ОДА.

Участь у засіданні колегії взяли заступник голови ОДА Тарас Шкітер та перший заступник голови обласної ради Юрій Поліщук.

Вітаючи освітян, заступник голови ОДА зазначив, що освіта  є пріоритетом для нашої держави:

«Не на словах, а на ділі. Яскравим підтвердженням цього фінансування освітньої галузі, яке забезпечують Президент України та Уряд попри усі виклики. Ми, як військова адміністрація, будемо стояти поруч з вами, допомагати та спільно шукати шляхи вирішення проблем, з якими  освітяни стикаються щодня», – зазначив Тарас Шкітер.

Про досягнення освітньої сфери у 2024 році доповіла начальниця управління освіти та науки Волинської ОДА Наталія Матвіюк.

Так, в області функціонує:

  • 478 – дошкільної освіти (27,4 тис. здобувачів);
  • 517 – загальної середньої освіти (137 тис. здобувачів), з них 51 опорний заклад з 80 філіями;
  • 33 – позашкільної освіти (25,2 тис. здобувачів);
  • 14 – професійної (професійно-технічної) освіти (6 тис. здобувачів);
  • 20 − фахової передвищої освіти (13,2 тис. здобувачів);
  • 11 − закладів вищої освіти (24,6 тис. здобувачів).

Також на Волині працює 4 релоковані заклади з Донецької області.

На підтримку та розвиток освітнього середовища минулоріч  освітня галузь Волині із державного бюджету отримала понад 500 мільйонів гривень. Кошти спрямували на створення навчально-практичних центрів, підтримку осіб з особливими освітніми потребами, реалізацію програми «Нова українська школа», придбання шкільних автобусів, модернізацію харчоблоків у школах, харчування учнів початкових класів та організацію викладання предмету «Захист України».

На 2025 рік заплановано 3,3 млрд грн державних дотацій на освіту. Основні напрямки фінансування: освітня субвенція, доплати педагогам, підтримку осіб з особливими освітніми потребами, протипожежний захист, придбання шкільних автобусів та харчування учнів початкових класів тощо.

Також значна увага приділяється доступності освіти та створенню безпечного освітнього середовища. У 2024 році на умовах співфінансування придбано 8 шкільних автобусів, а загальний автопарк області налічує 250 одиниць, з яких 6 – для дітей з особливими освітніми потребами. У 2025 році заплановано закупити ще 31 автобус.

Триває реалізація Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору.  Безбар’єрними є 16% закладів освіти, частково безбар’єрні – 64%, бар’єрні – 20%. Забезпечено безперешкодний доступ до першого поверху у 757 закладах, обладнано 571 пандус та 8 підйомних платформ на головних входах, 119 закладів мають туалети з універсальними кабінами.

Щодо безпеки у школах, то 440 закладів мають фізичну охорону, 960 – обладнано тривожними кнопками, 80 – мають охоронну сигналізацію, 267 – систему відеоспостереження та 259 закладів обладнано пожежною сигналізацією.

Класи безпеки облаштували у 115 закладах, з них 66 закладів загальної середньої освіти Луцького, Камінь-Каширського, Ковельського та Володимирського районів забезпечено поліцейською охороною в рамках проєкту «Служба освітньої безпеки».

Окрім того, 96,2% закладів мають укриття, а 21 школа бере участь в експериментальному проєкті щодо посилення безпеки освітнього середовища.

З метою патріотичного виховання молоді у 2024 році створено 47 осередків викладання предмета «Захист України», де навчається 14 тисяч здобувачів освіти. До викладання залучено 90 педагогів, з яких 8 – ветерани війни. У 2025 році заплановано розширення мережі навчальних класів та закупівлю необхідного обладнання.

Розвиток освітньої сфери Волині залишається пріоритетним напрямком. Фінансування, заходи з безпеки, покращення матеріально-технічної бази та створення інклюзивного середовища є ключовими кроками на шляху до забезпечення якісної освіти для всіх дітей області.