15 липня 2018 року
останні оновлення: 17 січня 2019 року

Актуальні питання щодо звернень громадян

На яку адресу звертатися з письмовим зверненням до облдержадміністрації?

м. Луцьк, Київський майдан,9, облдержадміністрація

 

Як правильно оформити звернення?

Відповідно до статті 5 Закону України  "Про звернення громадян" у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

 

Як дізнатися про наслідки розгляду звернення, надісланого на адресу Уряду?

Телефон для довідок за зверненнями громадян: 778172, 778158, 778298

понеділок – четвер з 08.00. до 17.15., обідня перерва з 13.00. до 14.00.

п’ятниця з 08.00. до 16.00., обідня перерва з 13.00. до 14.00.

 

Як потрапити на особистий прийом до облдержадміністрації?

Особистий прийом громадян в облдержадміністрації проводиться щоденно, крім святкових та вихідних днів, з 08.00. до 17.15., обідня перерва з 13.00. до 14.00., у п’ятницю з 08.00. до 16.00. за адресою: м. Луцьк, Київський майдан,9, каб. 122.

Крім цього, керівники структурних підрозділів облдержадміністрації  здійснюють прийом в очолюваних ними підрозділх.

 

Чи можливо записатися на прийом до керівництва облдержадміністрації заздалегідь?

Відповідно до Порядку організації та проведення особистих і виїзних прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації (розпорядження голови облдержадміністрації від 13.10.2014 № 418, зі змінами) попередній запис передбачено на особистий прийом до голови облдержадміністрації, який проводить начальник сектору роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації за тиждень до дня прийому.

Запис на особистий прийом до заступників голови облдержадміністрації проводиться у день прийому завідувачем сектору роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації з 08.00 до 10.00.

 

Як і коли працює телефон довіри облдержадміністрації?

Телефон довіри облдержадміністрації (0332) 778139 працює з 08.00. до 17.15. щоденно, крім вихідних та святкових днів, з 08.00 до 17.00 години, у п’ятницю з 08.00 до 16.00 години, обідня перерва з 13.00-14.00. У позаробочий час працює автовідповідач.

 

Який порядок розгляду звернень громадян в облдержадміністрації?

         Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Статтею 19 Закону України "Про звернення громадян" визначено, зокрема, у разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу. Таким підрозділом в облдержадміністрації є сектор роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації.

В облдержадміністрації усі звернення розглядаються відповідно до діючого законодавства та Порядку розгляду письмових звернень громадян в облдержадміністрації (розпорядження голови облдержадміністрації від 13.10.2014 № 418, зі змінами).

 

У якій термін розглядається звернення?

Відповідно до статті 20 Закону України "Про звернення громадян" звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

 

Як оскаржити бездіяльність органів державної влади та їх посадових осіб?

Статтею 16 Закону України "Про звернення громадян" передбачено, що скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду.

До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, але тільки ті, які відповідно стосуються питання.

 

До кого звернутися з питання організаційної діяльності суду?

Відповідно до статті 131 Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, Рада суддів, зокрема, здійснює контроль за організацією діяльності відповідних судів.

 

До кого можливо оскаржити дії органу дізнання або слідчого?

Здійснення нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство, відповідно статті 121 Конституції України, віднесено до компетенції прокуратури.

Слід зазначити, що дія Закону України "Про звернення громадян", відповідно до статті 12, не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінальним процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством, законодавством про захист економічної конкуренції, законами України "Про судоустрій і статус суддів" та "Про доступ до судових рішень", Кодексом адміністративного судочинства України", законом України "Про засади запобігання і протидії корупції", «По виконавче провадження».