Експертами Волинського ЦРМС було проведено аналіз виконання бюджетів об’єднаними громадами за результатами першого кварталу 2019 року
Власні надходження у загальний фонд місцевих бюджетів склали 258 552 526,98 грн. Це 110,47% від запланованого на цей період, та складає 23,26% від річних планових призначень, затверджених місцевими радами. З 50 громад, що повноцінно функціонують та мають прямі бюджетні стосунки з Державним бюджетом лише у п’яти громадах надходження власних доходів виявились нижчими запланованих, а у двох з них надходження склали понад 150% від планових. Слід зазначити, що наприкінці першому кварталі Уряд схвалив Порядок зарахування частини акцизного податку з пального у місцеві бюджети у 2019 році, але кошти до бюджетів ще не надійшли. Це і є основним чинником невиконання плану надходжень у вищезгаданих громадах. У структурі власних доходів цих громад паливний акциз складає частку понад 10%. При надходженні акцизу плани з доходів даними громадами були би перевиконані. Хочеться відмітити, що Вишнівська ОТГ уже не вперше завбачливо не планує на перший квартал надходжень від паливного акцизу, тому має виконання плану і без цього домінуючого у структурі її доходів податку.
Ситуація з ненадходженням паливного акцизу дала можливість змоделювати ситуацію, як почуватимуться у фінансовому плані громади, у структурі яких цей вид податку має значну частку. Нагадуємо, що у 2018 році в Устилузькій, Любомльській, Копачівській, Княгининівській , Луківській, Колодяжненській, Вишнівській, Рівненській громадах частка акцизу від пального складала від 14 до 60%.
Також подаємо до уваги читачів інформацію про доходи місцевих бюджетів в розрахунку на одного мешканця та .питому вагу управлінських витрат у власних надходженнях громад.
Довідково: рекомендована експертами Центрального офісу реформ при Мінрегіоні частка адмінвидатків у власних доходах складає 20%. Рекомендований експертами рівень дотаційності – 30%.