у ІІ кварталі 2023 року
Додаток 1
Про стан виконання
Плану заходів на 2023-2024 роки з
реалізації Національної стратегії зі створення безбарʼєрного простору в Україні
на період до 2030 року
Завдання |
Захід |
Стан виконання |
||
Напрям 1. Фізична безбар’єрність |
||||
Стратегічна ціль: системи моніторингу і контролю забезпечують застосування норм і стандартів доступності об’єктів фізичного оточення і транспорту |
||||
5. Збір і поширення достовірної інформації про доступність для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення центрів надання адміністративних послуг, молодіжних центрів та закладів культури |
1) збір інформації щодо кількості молодіжних центрів, які є доступними для всіх категорій молоді, зокрема осіб з інвалідністю |
11 молодіжних центрів, які є доступні для всіх категорій молоді, зокрема осіб з інвалідністю: ОКУ «Волинський обласний молодіжний центр»; КЗ «Луцький міський молодіжний центр»; Молодіжний центр Волині; КУ Ковельський молодіжний центр "Місто Ідей"»; ГО «Правильний простір «Ватра»; ГО «Молодіжний ресурсний центр «Нові крила»; Простір Молодіжної ради Городищенської сільської територіальної громади; Молодіжний центр «Did Uhim»; КЗ «Молодіжний центр» Рожищенської міської ради; Молодіжний центр «SMIDYN HUB», Молодіжний простір «Молодіжка»
|
||
|
2) збір інформації щодо кількості об’єктів спортивної інфраструктури, де можливий доступ до послуг у сфері фізичної культури і спорту всіх груп населення, зокрема осіб з інвалідністю |
Департаментом культури, молоді та спорту Волинської ОДА розпочато інвентаризацію об’єктів усієї спортивної інфраструктури, де це можливо |
||
Стратегічна ціль: об’єкти фізичного оточення і транспортна система створюються та оновлюються відповідно до сучасних стандартів доступності |
||||
22. Забезпечення фізичної доступності об’єктів культурної інфраструктури |
забезпечення безперешкодного доступу до приміщень бібліотек |
Наявний доступ до будівлі Волинської обласної бібліотеки для дітей.
|
||
26. Поліпшення умов безперешкодного доступу всіх груп населення, зокрема молоді із стійкими порушеннями повсякденного функціонування, до об’єктів фізичного оточення |
2) здійснення верифікації даних щодо внесеної інформації стосовно об’єктів спортивної інфраструктури до електронного Реєстру спортивних споруд з метою їх обліку, у тому числі пристосування всіма групами населення, зокрема особами із стійкими порушеннями повсякденного функціонування, для занять руховою активністю та спортом |
Внесено об’єкти спортивної інфраструктури обласного підпорядкування до Електронного реєстру спортивних споруд України. Департаментом культури, молоді та спорту облдержадміністрації здійснено верифікацію даних щодо внесеної інформації
|
||
Напрям 2. Інформаційна безбар’єрність |
||||
Стратегічна ціль: інформація, яка надходить від суб’єктів владних повноважень та в ході судового, виборчого процесу, процесу референдуму, є доступною для кожного |
||||
34. Врегулювання питань щодо доступності інформації під час надання публічних послуг |
проведення моніторингу доступності інформації, що оприлюднюється центральними органами виконавчої влади (зокрема для осіб з порушеннями слуху, зору та інтелектуальними порушеннями), на їх власних веб-сайтах |
Комунальні підприємства охорони здоров’я області забезпечені засобами орієнтування та отримання інформації, у тому числі для осіб з порушенням зору.
|
||
Стратегічна ціль: кожен має рівний доступ до інформації, яку транслюють телерадіоорганізації та яка необхідна для участі у культурному житті, проведенні дозвілля і відпочинку та заняття спортом |
||||
41. Проведення широкої інформаційно-просвітницької кампанії для працівників державних та комунальних установ, організацій, професійних спільнот та громадськості на всіх рівнях щодо політики безбар’єрності та недискримінації |
1) проведення циклу вебінарів для працівників державних та комунальних закладів культури та закладів освіти сфери культури щодо політики безбар’єрності та недискримінації |
В закладах культури обласної комунальної власності проводяться вебінари щодо політики безбар’єрності |
||
Напрям 3. Цифрова безбарʼєрність |
||||
Стратегічна ціль: швидкісний Інтернет та засоби доступу доступні для всіх |
||||
55. Забезпечення закладів охорони здоров’я доступом до швидкісного Інтернету та засобами доступу до нього |
1) актуалізація та здійснення аналізу даних щодо нинішнього стану забезпечення закладів охорони здоров’я доступом до швидкісного Інтернету та засобами доступу до нього |
Актуалізовано та зібрано дані щодо забезпечення доступом закладів охорони здоровʼя до швидкісного Інтернету та засобами доступу до нього. Станом на 01.07.2023 45 % комунальних підприємств охорони здоров’я області забезпечені швидкісним інтернетом та засобами доступу до нього. Проводиться відповідна робота по забезпеченню комунальних закладів охорони здоров’я швидкісним інтернетом, здійснються щомісячний моніторинг виконання. Актуалізовано та зібрано дані щодо забезпечення укриттів закладів охорони здоров’я Wi-Fi покриттям. Станом на 01.07.2023 78 % комунальних підприємств охорони здоров’я області забезпечено Wi-Fi зв’язком у захисних спорудах. Триває робота по облаштуванню укриттів комунальних закладів охорони здоров’я області Wi-Fi. Актуалізовані та зібрані дані щодо нинішнього стану забезпечення доступом закладів соціальної інфраструктури, 6-ти інтернатних закладів для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю до швидкісного Інтернету та засобами доступу до нього. Забезпечені фіксованим широкосмуговим доступом до Інтернету із швидкістю не менше 100 Мбіт/с три інтернатні заклади (Луцький геріатричний пансіонат, Олицький та Горохівський психоневрологічні інтернати). Наявна відкрита безкоштовна Wi-Fi-мережа у трьох інтернатних закладах. У решті закладів соціальної інфраструктури доступ до Інтернету до 50 Мбіт/с (Берестечківський, Голобський, Руденський психоневрологічних інтернатах). |
||
|
2) формування плану залучення ресурсів та забезпечення закладів охорони здоров’я доступом до швидкісного Інтернету та засобами доступу до нього |
Відповідно до чинного законодавства інтернатні заклади є об`єктами комунальної власності, що підпорядковані обласній раді, як органу управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, видатки на утримання закладів проводяться з обласного бюджету. Відповідно до визначених чинним законодавством повноважень, департамент соціального захисту населення облдержадміністрації забезпечує координацію діяльності шести інтернатних закладів. Необхідне додаткове фінансування трьох інтернатних закладів на забезпечення доступом до швидкісного Інтернету та засобами доступу до них. |
||
56. Забезпечення необхідним програмним забезпеченням та засобами доступу до Інтернету осіб з інвалідністю, закладів освіти та культури, а також бібліотек та інших центрів у межах населених пунктів |
2) забезпечення бібліотек засобами доступу до Інтернету |
У всіх бібліотеках обласної комунальної власності наявний доступ до Інтернету.
|
||
Стратегічна ціль: усім громадянам доступні цифрові послуги |
||||
68. Впровадження Єдиної інформаційної системи соціальної сфери |
1) впровадження в промислову експлуатацію Єдиної інформаційної системи соціальної сфери з метою автоматизації надання державної допомоги |
В Єдиній інформаційній системі соціальної сфери впроваджено в промислову експлуатацію програмне забезпечення призначення та надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. На поточний час впроваджується на тестовому рівні в експлуатацію програмне забезпечення призначення та виплати допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною, допомоги при усиновленні, допомоги на дітей, які знаходяться під опікою чи піклуванням. На даний час в області здійснюється наповнення Реєстру в промисловому середовищі в розділі «Надавачі соціальних послуг». Частина надавачів соціальних послуг була мігрована розробником до програмного забезпечення ЄІССС, проте ця інформація по надавачах є неповною і потребує доопрацювання. Зокрема, по кожному такому надавачу соціальних послуг вносяться зміни у Реєстр та додаються скановані документи, передбачені постановою КМУ від 27.01.2021 № 99. Внесено до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг 53 надавачі соціальних послуг, в тому числі 8 обласних. Робота з даного питання продовжується. |
||
Напрям 4. Суспільна та громадська безбар’єрність |
||||
Стратегічна ціль: різні групи населення користуються рівними правами та можливостями для соціального залучення та громадянської участі |
||||
71. Здійснення заходів щодо впровадження практик та механізмів соціальної та громадської участі, зокрема щодо забезпечення безбар’єрності |
1) проведення міжрегіональних обмінів молоддю (зокрема осіб з інвалідністю та внутрішньо переміщених осіб), яка постраждала внаслідок війни, з метою підвищення її соціальної та громадської участі у процесах відновлення країни |
05–09 червня 2023 року відбувся перший молодіжний обмін 2023 року програми залучення молоді до відновлення України Віднова:UA у Маневичах. Програма ВідНова:UA реалізовується Міністерством молоді та спорту України, Державною установою «Всеукраїнський молодіжний центр» та громадською організацією «Центр політичних студій та аналітики «Ейдос» у рамках проєктів ПРООН «Підтримка громадянського суспільства та молоді» та «Сприяння безпеці людини в Україні через реагування на багатовимірну кризу, спричинену війною» за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії та Уряду Японії відповідно. |
||
|
2) організація роботи регіональних просторів, створених у рамках проекту платформи “СпівДія” на базі молодіжних центрів та молодіжних просторів з надання послуг, зокрема он-лайн, спрямованих на створення безбар’єрного доступу, соціальної та громадської адаптації всіх груп населення (зокрема постраждалих внаслідок війни, осіб з інвалідністю та внутрішньо переміщених осіб) до гуманітарної, психологічної та юридичної підтримки, консультацій з питань професійного розвитку та працевлаштування, послуг з неформальної освіти тощо |
З березня 2022 року у м. Луцьку працює гуманітарний штаб «СпівДія» у Молодіжному центрі Волині, який допомагає внутрішньо переміщеним особам у різних напрямках. Зокрема це консультації з психологом, юристом чи карʼєрним консультантом, робота з дітьми та гуманітарна допомога. Також одним з напрямів хабу гуманітарного реагування є допомога прихисткам, в яких проживають внутрішньо переміщені люди. Їх забезпечують продуктами харчування, гігієнічними та хімічними засобами, одягом, матрацами й іншими необхідними речами. Разом зі «СпівДія хабом Луцьк» допомогу отримали понад 300 молодих сімей.
|
||
73. Реалізація програми залучення молоді до громадянського та політичного життя, зокрема осіб з інвалідністю та внутрішньо переміщених осіб |
2) проведення тренінгів для представників молодіжних рад, зокрема осіб з інвалідністю та внутрішньо переміщених осіб, які постраждали внаслідок війни, щодо участі у процесах ухвалення рішень |
З 27 по 29 червня 2023року у КУ «Волинський обласний молодіжний центр» пройшов базовий тренінг програми «Молодіжний працівник». У тренінгу взяла участь перспективна молодь з Луцької, Рожищенської, Горохівської, Городищенської, Підгайцівської громад. Захід має на меті підвищити теоретичні знання та практичні навички молодіжних лідерів та фахівців молодіжної галузі щодо окремих складових формування та реалізації обґрунтованої молодіжної політики шляхом проведення навчальних тренінгів зокрема і з числа внутрішньо переміщених осіб, для їх залучення до громадянського політичного життя. |
||
Стратегічна ціль: держава сприяє підвищенню рівня здоров’я та забезпеченню фізичної активності населення |
||||
95. Проведення інформаційної кампанії щодо можливостей використання засобів фізичної культури і спорту для психологічної та фізичної реабілітації, зняття психоемоційної напруги та соціальної адаптації всіх груп населення |
1) проведення інформаційних заходів щодо можливості використання засобів фізичної культури і спорту серед різних груп населення з метою їх залучення до рухової активності, у тому числі як засіб психологічної реабілітації |
З метою залучення різних груп населення, у тому числі соціально незахищених, до рухової активності та спорту Волинським обласним центром фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» проведено: Фізкультурно-оздоровчий захід за Всеукраїнською програмою "Ти зможеш, якщо зміг я!"; Фізкультурно-оздоровчий захід за Всеукраїнською програмою «Не лінуйся! Рухайся!» Фізкультурно-оздоровчий захід за соціальним проектом «Активні парки – локації здорової України» Фізкультурно-оздоровчий захід «Рух заради здоров’я» з нагоди Міжнародного дня спорту та Всесвітнього дня здоров’я»
|
||
96. Забезпечення доступу до закладів фізичної культури і спорту для всіх груп населення |
1) проведення заходів з фізичної культури і спорту та фізкультурно-спортивної реабілітації для осіб з інвалідністю з метою поліпшення їх фізичного стану та суспільної інтеграції |
У ІІ півріччі 2023 року заплановано проведення табору (заходу) фізкультурно-спортивної реабілітації осіб з інвалідністю, до участі у якому буде залучено близько 50 осіб з інвалідністю.
|
||
|
2) залучення координаторів (фахівців) і здійснення заходів у регіонах України у рамках реалізації соціального проекту “Активні парки—локації здорової України”, доступних для всіх груп населення, зокрема на деокупованих територіях, з метою популяризації здорового способу життя та створення активного дозвілля |
Соціальний проєкт «Активні парки – локації здорової України» реалізовується у Боратинській, Головненській, Городищенській, Ківерцівській, Луківській, Підгайцівській, Устилузькій, Торчинській територіальних громадах. Здійснено розподіл субвенції між місцевими бюджетами територіальних громад, спрямованої на оплату послуг координаторів (фахівців) з проведення заходів з реалізації соціального проєкту «Активні парки – локації здорової України». Щотижня координатори проводять заняття з оздоровчої рухової активності, наймасовіший з них фізкультурно-оздоровчий захід «Рух заради здоров’я».
|
||
Стратегічна ціль: держава сприяє підвищенню рівня захисту жінок та чоловіків, хлопчиків та дівчат, зокрема осіб з інвалідністю, від насильства в умовах збройного конфлікту |
||||
100. Забезпечення перегляду наявних процедур розгляду справ та надання допомоги постраждалим від усіх форм насильства з метою приведення у відповідність з найкращими світовими практиками та уникнення ретравматизації
|
1) проведення гендерно чутливих інформаційно-просвітницьких заходів для формування в суспільстві нульової толерантності до насильства та експлуатації |
В області діють Волинський обласний центр соціально-психологічної допомоги (ВОЦСПД) та два притулки для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, де можуть тимчасово проживати постраждалі особи. Основними завданнями центру та притулку є: надання невідкладних психологічних, соціально-побутових, соціально-педагогічних, соціально-медичних, соціально-економічних, інформаційних і юридичних послуг, а також здійснення соціально-реабілітаційних заходів з відновлення психологічного та фізичного стану осіб, які зазнали насильства. При Волинському обласному центрі соціально-психологічної допомоги працює «гаряча лінія» з питань протидії торгівлі людьми, попередження насильства в сім’ї та гендерної дискримінації (тел. 050 670 99 54). 02 червня 2023 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України № 559 «Про затвердження Порядку та умов надання у 2023 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на створення мережі спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі». Після надання пакетів документів територіальними громадами, комісією з питань надання у 2023 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на створення мережі спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, утвореною розпорядженням начальника обласної військової адміністрації від 13 червня 2023 року № 266, буде проведений конкурс та розподіл субвенції з державного бюджету. Так, станом на сьогодні в області діє 45 спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб: 35 - мобільних бригад, 2 - притулки, 2 - денні центри, 2 - кризові кімнати, 1 - центр соціально-психологічної допомоги, 3 - спеціалізовані служби первинного соціально-психологічного консультування. На сайтах райдержадміністрацій, міськвиконкомів та облдержадміністрації розміщено інформацію щодо відповідальних осіб із запобігання та протидії домашньому насильству, телефони «гарячих ліній» та закладів, куди потерпілі можуть звернутися й отримати необхідну допомогу. Розпорядженням голови облдержадміністрації від 12.06.2018 № 353 в області створено регіональну координаційну раду з питань гендерної політики, протидії торгівлі людьми та запобігання домашньому насильству (далі–Координаційна рада). До складу координаційної ради включено представників структурних підрозділів ОДА, територіальних органів, правоохоронних органів, судової системи, спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства, центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, громадських організацій, прикордонної служби, депутатів обласної ради, та інші (новий склад ради затверджено розпорядженням голови облдержадміністрації від 27.05.2022 № 254). У 2023 році відбулося 1 засідання Координаційної ради, на якому вирішено виконати рекомендації щодо реалізації нового обласного Плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека» на період до 2025 року та забезпечити його належне виконання. |
Додаток 2
ПОКАЗНИКИ
результативності на 2023—2024 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року у Волинській області
Мета/цілі |
Показник |
Одиниця вимірювання |
Базове значення |
Проміжні значення (планові) |
Цільове значення (планове) |
Джерело даних для проведення моніторингу |
|
||||||
на 1 січня 2023 р. |
на |
на |
на |
на |
на |
на |
на |
на 1 січня |
|||||
Напрям 1. Фізична безбар’єрність |
|||||||||||||
1.Забезпечення системами моніторингу і контролю застосування норм і стандартів доступності об’єктів фізичного оточення і транспорту |
5) кількість відповідальних осіб з питань безбар’єрності на рівні місцевого самоврядування (за регіонами) |
осіб |
1 |
1 |
5 |
14 |
14 |
|
|
|
55 |
інформація, |
|
6) кількість місцевих планів відновлення та розвитку регіонів, що передбачили окремий розділ про створення безбар’єрного простору |
одиниць |
- |
- |
- |
1 |
|
|
|
|
55 |
інформація, |
|
|
|
7) кількість обласних та місцевих планів заходів з впровадження безбар’єрного простору (за регіонами) |
одиниць |
1 |
|
4 |
|
|
|
|
|
2 |
інформація, |
|