Положення про управління
ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ
про управління з питань оборонної роботи
та взаємодії з правоохоронними органами
Волинської обласної державної адміністрації
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника обласної військової адміністрації
17 листопада 2025 року № 650
Іван РУДНИЦЬКИЙ
ПОЛОЖЕННЯ
про управління з питань оборонної роботи та взаємодії
з правоохоронними органами Волинської обласної державної адміністрації
(нова редакція)
- Управління з питань оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами (далі – управління) є структурним підрозділом Волинської обласної державної адміністрації, що утворюється головою обласної державної адміністрації і в межах області забезпечує виконання завдань, покладених на обласну державну адміністрацію у сфері оборонної роботи в частині, що стосується виконання заходів ресурсного забезпечення сектору оборони (територіальної оборони), та у сфері безпеки задля забезпечення законності і правопорядку, додержання прав і свобод громадян, боротьби зі злочинністю, захисту та охорони державного кордону України, покращення прикордонного режиму.
Управління є бюджетною, неприбутковою державною установою, яка підпорядкована, підзвітна, підконтрольна голові обласної державної адміністрації і здійснює свої повноваження та функції під його безпосереднім керівництвом. Діяльність управління координує перший заступник або заступник голови обласної державної адміністрації відповідно до функцій та повноважень.
- Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами і розпорядженнями (дорученнями) Президента України, актами Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями (дорученнями) голови облдержадміністрації, Регламентом Волинської обласної державної адміністрації, а також цим Положенням.
- У процесі виконання покладених на нього завдань управління взаємодіє з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та військового управління, військовими частинами, правоохоронними і контролюючими органами, підприємствами, установами, організаціями, а також об’єднаннями громадян.
- Основними завданнями управління є:
забезпечення виконання Конституції та законів України, рішень Конституційного Суду України, указів і розпоряджень (доручень) Президента України, актів Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади з питань оборонної роботи і захисту національних інтересів від зовнішніх і внутрішніх загроз національній безпеці України та підтримання взаємодії з правоохоронними органами для забезпечення законності, правопорядку, додержання прав і свобод громадян;
забезпечення у межах повноважень захисту своїх прав і законних інтересів;
планування та участь в організації і здійсненні заходів, пов’язаних з діяльністю на території області військових частин Збройних сил України та інших військових формувань, створених згідно із законодавством;
забезпечення виконання законодавства про військовий обов’язок та військову службу посадовими особами і громадянами, підприємствами, установами і організаціями стосовно сприяння підготовки населення до національного спротиву, проведенню заходів призову та комплектування Збройних сил України;
забезпечення, запровадження та виконання заходів правового режиму воєнного стану (у разі його введення) згідно із вказівками начальника обласної військової адміністрації (у разі її утворення) та спільно з військовим командуванням, у межах повноважень, координація діяльності органів, спрямованих на захист критичної інфраструктури.
участь у плануванні, контроль за забезпеченням, підготовкою та проведенням заходів територіальної оборони;
аналіз стану та тенденції соціально-економічного розвитку у сферах оборонної роботи в частині, що стосується ресурсного забезпечення сил оборони, заходів територіальної оборони;
спільне із органами соціального захисту населення, ветеранської політики, територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки забезпечення виконання законодавства про пільги, встановлені для ветеранів війни та прирівняних до них осіб, для військовослужбовців Збройних сил України та інших військових формувань, осіб рядового та начальницького складу Міністерства внутрішніх справ і співробітників Національної поліції України, осіб, звільнених з військової служби, а також про пільги і допомогу сім’ям дійсних та демобілізованих військовослужбовців, загиблих учасників антитерористичної операції та операції Об’єднаних сил;
здійснення у взаємодії із правоохоронними органами комплексної оцінки криміногенної обстановки в області, виявлення тенденцій її ускладнення, здійснення на цій основі координації діяльності правоохоронних органів, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо охорони громадської безпеки та громадського порядку, боротьби зі злочинністю та проявами тероризму, визначення пріоритетних напрямків боротьби насамперед з їх організованими формами та корупційної спрямованості, розроблення заходів щодо профілактики правопорушень і злочинів, забезпечення додержання прав, свобод людини та законних інтересів громадян;
ужиття заходів щодо створення належних умов для функціонування пунктів пропуску через державний кордон України, сприяння у забезпеченні службової діяльності підрозділів Державної прикордонної служби України;
участь у підготовці пропозицій до проєктів програм соціально-економічного розвитку області;
унесення пропозицій щодо проєкту обласного бюджету;
забезпечення у межах своїх повноважень ефективного і цільового використання відповідних бюджетних коштів;
участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку області;
розробка проєктів розпоряджень голови обласної державної адміністрації, у визначених законом випадках, проєктів нормативно-правових актів у сферах оборони та безпеки, в частині, що стосується виконання заходів, які є в межах повноважень обласної державної адміністрації, зокрема виконання заходів ресурсного забезпечення секторів: оборони, територіальної оборони, правопорядку, прав і свобод громадян, державної і регіональної безпеки, боротьби зі злочинністю, захисту та охорони державного кордону України, покращення прикордонного режиму;
участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
участь у підготовці звітів голови обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії обласної ради;
підготовка самостійно або разом з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації інформаційних та аналітичних матеріалів для подання голові обласної державної адміністрації;
забезпечення здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції в управлінні;
участь у підготовці проєктів угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
розгляд в установленому порядку звернень громадян;
опрацювання запитів і звернень народних депутатів України та депутатів обласної та місцевих рад;
забезпечення доступу до публічної інформації, розпорядником якої є управління;
інформування населення з питань оборонної роботи та правопорядку в межах компетенції управління;
здійснення повноважень, делегованих органами місцевого самоврядування;
забезпечення у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
організація роботи з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
забезпечення у межах своїх повноважень реалізації державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
забезпечення захисту персональних даних;
організація виконання заходів щодо надання шефської допомоги військовим частинам Збройних Сил України, Національної гвардії України та Державної прикордонної служби України;
надання пропозицій голові обласної державної адміністрації, як головний розпорядник коштів обласних програм в оборонно-правоохоронній сфері, щодо допомоги (в межах заходів таких програм) силам оборони та силам безпеки, а саме Збройним Силам України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, правоохоронним та розвідувальним органам, органам спеціального призначення з правоохоронними функціями та іншим органам, на які Конституцією та законами України покладено функції із забезпечення оборони держави та її національної безпеки;
розробка та розпорядження коштами регіональних програм:
оборонної роботи в частині, що стосується виконання заходів, які знаходяться в межах повноважень обласної державної адміністрації, зокрема ресурсного забезпечення: секторів оборони, територіальної оборони, правопорядку, прав і свобод громадян, державної та регіональної безпеки, боротьби зі злочинністю, захисту та охорони державного кордону України, покращення прикордонного режиму;
внесення їх у встановленому порядку на затвердження, забезпечення моніторингу їх реалізації, звітування перед обласною радою про стан виконання обласних програм, щодо яких є головним розпорядником коштів;
координування діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань забезпечення заходів територіальної оборони, надання допомоги силам оборони і правоохоронних органів;
організація, забезпечення роботи ради оборони Волинської області та здійснення контролю за виконанням її рішень з питань, віднесених до повноважень управління;
виконання визначених для обласної державної адміністрації повноважень щодо підготовки території області до оборони;
забезпечення взаємодії місцевих органів виконавчої влади та правоохоронних органів області у питаннях здійснення спільних заходів щодо профілактики правопорушень та усунення причин і умов, що сприяли їх учиненню;
участь у межах своїх повноважень у:
заходах щодо забезпечення підвищення рівня правової освіти населення;
підготовці узгоджених пропозицій та прийнятті рішень щодо недопущення ускладнення криміногенної ситуації в області.
- Управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) з питань оборонної роботи:
бере безпосередню участь в організації та забезпеченні діяльності ради оборони області, готує проєкти рішень, здійснює контроль за виконанням її рішень з питань, віднесених до повноважень управління;
планує та організовує здійснення заходів, пов’язаних з діяльністю на території області військових частин (установ) Збройних сил України та інших військових формувань, створених згідно із законодавством, сприяє виконанню ними завдань за призначенням, координує та контролює проведення інших заходів щодо забезпечення потреб оборони держави;
у разі введення воєнного стану забезпечує запровадження та виконання заходів правового режиму воєнного стану згідно з вказівками начальника обласної військової адміністрації (у разі її утворення) спільно з військовим командуванням, а також здійснює контроль в особливий період за станом додержання законодавства з питань оборони, захисту критичної інфраструктури;
забезпечує контроль за ходом допризовної підготовки, відбором комісіями громадян призовного віку на військову службу, сприяє проведенню призовів на строкову військову службу, приписки юнаків до призовних дільниць, відбору кандидатів на військову службу за контрактом;
бере участь у розробці оперативного плану і забезпечує взаємодію райдержадміністрацій і органів місцевого самоврядування, структур військового управління при виконанні завдань територіальної оборони;
забезпечує взаємодію облдержадміністрації у сфері повноважень, віднесених до її компетенції, з військовими частинами (установами), іншими збройними формуваннями України, розташованими на території області;
координує проведення на території області заходів шефства над військовими частинами і відділами прикордонної служби;
готує разом з відповідними органами військового управління та вносить на розгляд голови облдержадміністрації пропозиції до регіональних програм матеріально-технічного забезпечення життєдіяльності та комплектування військових частин, заходів територіальної оборони;
сприяє Державній прикордонній службі в охороні та підтриманні прикордонного режиму, вживає заходів щодо створення належних умов для функціонування пунктів пропуску через державний кордон України, які розташовані на території області;
інформує громадськість, зокрема через засоби масової інформації про свою діяльність у вирішенні завдань, пов’язаних з національною безпекою та обороною;
у межах повноважень забезпечує додержання режиму секретності під час здійснення заходів із оборонної роботи;
сприяє виконанню завдань щодо проведення базової військової підготовки громадян та підготовки населення до національного спротиву та популяризації військової служби за контрактом;
2) з питань взаємодії з правоохоронними органами:
за дорученням голови облдержадміністрації аналізує криміногенну ситуацію в області, а також діяльність правоохоронних і контролюючих органів, структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій, виконкомів місцевих рад щодо виконання в області чинного законодавства з питань профілактики правопорушень, розпоряджень голови облдержадміністрації, рішень обласної ради, положень Програми профілактики правопорушень в області, інших обласних програм щодо законності, правопорядку, протидії тероризму, вносить відповідні пропозиції голові облдержадміністрації, керівникам дорадчих органів з питань профілактики правопорушень і злочинів, забезпечує доведення до виконавців прийнятих рішень, доручень і рекомендацій та забезпечує контроль за їх виконанням, організовує та забезпечує заслуховування інформації на колегіях, нарадах у голови облдержадміністрації;
бере безпосередню участь в організації взаємодії місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних і контролюючих органів у питаннях боротьби зі злочинністю, захисту прав, свобод людини і законних інтересів громадян, охорони громадського порядку на підставі комплексної оцінки криміногенної ситуації в області, зокрема щодо створених для цього спеціальних робочих груп;
у разі введення воєнного стану забезпечує запровадження та виконання заходів правового режиму воєнного стану згідно із вказівками начальника обласної військової адміністрації (у разі її утворення) та спільно з військовим командуванням, а також здійснює контроль в особливий період за станом додержання законодавства з питань громадської безпеки і порядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян;
готує разом з відповідними правоохоронними органами області та вносить на розгляд голови облдержадміністрації пропозиції до регіональних програм забезпечення правопорядку і безпеки громадян, протидії тероризму;
аналізує діяльність установ з виконання покарань, сприяє їм у виконанні законів, інших нормативно-правових актів стосовно подальшого вдосконалення кримінально-виконавчої системи, регіональних програм зайнятості спеціального контингенту;
сприяє виконанню завдань добровільними громадськими формуваннями спільно з правоохоронними органами в охороні громадського порядку і державного кордону;
проводить спільні організаційні заходи за участю правоохоронних органів, зацікавлених організацій і відомств, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, спрямовані на підвищення ефективності роботи в боротьбі зі злочинністю, протидії тероризму, забезпеченні громадського порядку, організаційно забезпечує діяльність дорадчих органів, створених для виконання завдань із зазначених питань;
забезпечує взаємодію облдержадміністрації у сфері повноважень, віднесених до її компетенції, з правоохоронними та контролюючими органами, розташованими на території області.
- Управління може виконувати й інші функції оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами, передбачені Конституцією України та законами України, указами і розпорядженнями (дорученнями) Президента України, підзаконними актами Кабінету Міністрів України та центральних органів виконавчої влади. Покладання на управління функцій, не пов’язаних з питаннями оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами, не допускається.
- Управління для виконання покладених на нього завдань у межах, визначених законами України, має право:
вести листування та одержувати в установленому законодавством порядку від інших підрозділів облдержадміністрації, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів військового управління, правоохоронних і контролюючих органів, підприємств, установ та організацій інформації, документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань, а також інформацію з обмеженим доступом або таку, що містить державну таємницю, а від місцевих органів державної статистики – безоплатно статистичні дані;
вивчати документи, інші матеріали з питань боротьби зі злочинністю, готувати і давати правоохоронним і контролюючим органам пропозиції та рекомендації з питань, що входять до компетенції управління, без втручання в їх оперативно-розшукову діяльність та проведення слідства;
перевіряти і визначати ефективність дій та заходів, що проводяться структурними підрозділами облдержадміністрації, іншими місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, органами військового управління, правоохоронними і контролюючими органами, підприємствами, установами, організаціями, громадськими добровільними формуваннями, щодо дотримання чинного законодавства з питань боротьби зі злочинністю, захисту прав і свобод людини, законних інтересів громадян, розв’язання проблем оборонного характеру;
залучати спеціалістів інших підрозділів облдержадміністрації, органів військового управління, правоохоронних і контролюючих органів, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до їх компетенції;
брати участь у розгляді місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами військового управління, правоохоронними і контролюючими органами питань щодо боротьби зі злочинністю, дотримання правопорядку, розв’язання проблем і вдосконалення оборонної роботи;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції управління;
за поданням відповідних командирів та начальників формувати голові облдержадміністрації пропозиції щодо заохочення кращих військовослужбовців, службовців Збройних сил України, співробітників Національної поліції, працівників інших правоохоронних та контролюючих органів, членів громадських добровольчих формувань, працівників, які брали участь у підготовці та проведенні заходів, які належать до компетенції управління;
подавати голові облдержадміністрації пропозиції для розгляду на засіданнях колегії і нарадах питань, що належать до компетенції управління;
здійснювати контроль за дотриманням законодавства з питань оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами у райдержадміністраціях;
- Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу.
- Начальник управління:
підпорядковується безпосередньо голові облдержадміністрації або за його дорученням першому заступнику голови обласної державної адміністрації;
очолює управління, здійснює керівництво діяльністю управління та визначені Законом України «Про державну службу» повноваження керівника державної служби в управлінні, несе персональну відповідальність за організацію та виконання покладених на управління завдань, визначає ступінь відповідальності працівників управління;
подає на затвердження голові облдержадміністрації положення про управління;
затверджує посадові інструкції працівників управління та розподіляє обов’язки між ними та порядок взаємозаміни у разі відсутності когось із працівників;
планує роботу управління, вносить пропозиції щодо формування планів роботи обласної державної адміністрації;
уживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління;
звітує перед головою обласної державної адміністрації про виконання покладених на управління завдань та затверджених планів роботи;
вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції управління, та розробляє проєкти відповідних рішень;
може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
представляє інтереси управління у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, райдержадміністраціями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням. Видання, набрання чинності, виконання та припинення дії наказів, які відповідно до закону є адміністративними актами, здійснюється з урахуванням вимог, встановлених Законом України «Про адміністративну процедуру». Накази нормативно-правового характеру, які містять одну або більше норм, що зачіпають права, свободи, законні інтереси і стосуються обов’язків громадян та юридичних осіб, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації або мають міжвідомчий характер, тобто є обов’язковими для інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також юридичних осіб, що не належать до сфери управління суб’єкта нормотворення, підлягають державній реєстрації у територіальних органах Мін’юсту. Накази начальника управління, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою обласної державної адміністрації або органом виконавчої влади вищого рівня;
подає на затвердження голові обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису управління у межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
розпоряджається коштами у межах затвердженого головою обласної державної адміністрації кошторису управління;
призначає на посаду та звільняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців управління, присвоює їм ранги державних службовців, заохочує та притягує до дисциплінарної відповідальності;
забезпечує підвищення кваліфікації державних службовців управління;
приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників структурного підрозділу, які не є державними службовцями, заохочує їх та притягає до дисциплінарної відповідальності;
погоджує призначення, звільнення керівників структурних підрозділів райдержадміністрацій, які відповідно до визначених повноважень забезпечують організацію діяльності райдержадміністрації з питань оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами;
забезпечує скасування у встановленому законом порядку наказів, які відповідно до визначених повноважень забезпечують організацію діяльності райдержадміністрацій з питань оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами, що суперечать законодавству України та актам органів виконавчої влади вищого рівня;
забезпечує планування службової кар’єри, планове заміщення посад державної служби підготовленими фахівцями згідно з вимогами до професійної компетентності та стимулює просування по службі;
здійснює контроль за дотриманням виконавської та службової дисципліни у державному органі;
погоджує штатні розписи та затверджує кошториси установ, закладів, що належать до сфери його управління;
розглядає скарги на дії або бездіяльність державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В»;
організовує та контролює дотримання в управлінні порядку ведення обліку, зберігання та використання документів, що містять службову інформацію;
проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень управління;
забезпечує функціонування, взаємозв’язок та підтримку всіх елементів системи внутрішнього контролю, що спрямовані на досягнення визначеної мети, стратегічних та інших цілей, завдань, планів і вимог діяльності управління;
створює належні для роботи умови та їх матеріально-технічне забезпечення;
здійснює інші повноваження відповідно до Закону України «Про державну службу» та інших законів України.
- Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління затверджує голова облдержадміністрації з урахуванням вимог законодавства та у межах бюджетних призначень. Штатний розпис та кошторис управління затверджує голова облдержадміністрації за пропозицією начальника управління.
- Начальник управління може мати заступників, які призначаються та звільняються з посади наказом начальника управління згідно із законодавством про державну службу.
У разі відсутності начальника управління його обов’язки виконує один із визначених ним заступників начальника управління згідно з окремим наказом.
У випадку відсутності одного із заступників його обов’язки виконує інший заступник або визначений начальником управління працівник згідно з окремим наказом.
- Робота управління здійснюється з додержанням режиму таємності відповідно до Закону України «Про державну таємницю», положень інших відповідних актів чинного законодавства.
- У разі припинення управління як юридичної особи (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходів бюджету.
- Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.
_____________________________________
Попередня