Положення про управління
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови
обласної державної адміністрації
03.06.2021 № 323
Сергій МОВЕНКО
ПОЛОЖЕННЯ
про УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ТА ТОРГІВЛІ
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
- Управління економічного розвитку та торгівлі Волинської обласної державної адміністрації (далі – управління) утворюється головою обласної державної адміністрації, входить до її складу і в межах області забезпечує виконання покладених на нього завдань.
2. Управління підпорядковане, підзвітне, підконтрольне голові обласної державної адміністрації, а також підзвітне і підконтрольне Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі – Мінекономіки), Міністерству розвитку громад та територій України (далі – Мінрегіон) у частині повноважень, визначених цим Положенням.
- Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Мінекономіки, Мінрегіону, іншими актами законодавства України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, наказами начальника управління, рішеннями обласної ради, а також цим Положенням.
- Управління економічного розвитку та торгівлі Волинської обласної державної адміністрації є правонаступником зобов’язань, прав та обов’язків департаменту економіки та європейської інтеграції Волинської обласної державної адміністрації в галузі економіки.
- Основним завданням управління є участь у забезпеченні реалізації на території області:
- державної політики економічного і соціального розвитку;
- державної промислової політики, у тому числі добувної;
- державної регіональної політики;
4) державної політики з питань розвитку підприємництва, державної регуляторної політики, ліцензування, дозвільної системи;
5) державної цінової політики;
6) державної політики у сфері торгівлі та побутових послуг;
7) державної політики у сфері державних закупівель;
8) державної політики з питань соціально-трудових відносин, зайнятості населення та трудової міграції.
- Управління відповідно до визначених повноважень виконує такі завдання:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
3) здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повноважень;
4) готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
5) вносить пропозиції щодо проєкту бюджету області та забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів;
6) бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
7) бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
8) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови обласної державної адміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
9) готує пропозиції до проєктів державних цільових, галузевих і регіональних програм у сфері зайнятості населення, стимулювання створення нових робочих місць; підвищення рівня життя;
10) забезпечує реалізацію державної політики у сферах соціально-трудових відносин, оплати й належних умов праці, зайнятості населення;
11) здійснює державний контроль за дотриманням підприємствами, установами та організаціями правил, норм, стандартів у межах визначених повноважень;
12) бере участь у підготовці пропозицій до проєктів програм соціально-економічного розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
13) готує (бере участь у підготовці) проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
14) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
15) у сфері соціально-трудових відносин, оплати праці та зайнятості населення:
організовує на засадах соціального діалогу проведення колективних переговорів та укладення територіальної угоди із профспілками та їхніми об’єднаннями, організаціями роботодавців та їхніми об’єднаннями, що діють на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці; сприяє розвитку соціального діалогу, організації співробітництва державної адміністрації із профспілками та їхніми об’єднаннями, організаціями роботодавців та їхніми об’єднаннями, координує організаційні заходи щодо створення територіальної тристоронньої соціально-економічної ради та забезпечує її діяльність; проводить у порядку, встановленому законодавством, повідомну реєстрацію територіальних угод, укладених в адміністративно-територіальних одиницях іншого рівня (районах, містах, селищах і селах), що входять до складу області, їх перевірку на відповідність чинному законодавству та забезпечує зберігання копій;
розробляє територіальну програму зайнятості населення або бере участь у її розробленні, координує проводить моніторинг показників заробітної плати за видами економічної діяльності та своєчасності її виплати працівникам підприємств, установ, організацій усіх форм власності, фізичних осіб-підприємців;
забезпечує реалізацію заходів, передбачених територіальною та місцевими програмами зайнятості населення, бере участь у реалізації інших заходів щодо поліпшення ситуації на ринку праці;
сприяє ефективному використанню трудових ресурсів, раціональній, продуктивній і вільно вибраній зайнятості, підвищенню конкурентоспроможності робочої сили, продуктивності праці;
вивчає стан трудової міграції на відповідній території з урахуванням віку та місця проживання, готує пропозиції щодо регулювання міграційних потоків;
розробляє територіальну програму зайнятості населення або бере участь у її розробленні, координує, проводить моніторинг показників заробітної плати за видами економічної діяльності (в розрізі адміністративно-територіальних одиниць області) та своєчасності її виплати працівникам підприємств, установ, організацій усіх форм власності, фізичних осіб-підприємців;
забезпечує реалізацію заходів, передбачених територіальною та місцевими програмами зайнятості населення, бере участь у реалізації інших заходів щодо поліпшення ситуації на ринку праці;
сприяє ефективному використанню трудових ресурсів, раціональній, продуктивній і вільно вибраній зайнятості, підвищенню конкурентоспроможності робочої сили, продуктивності праці;
16) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
17) забезпечує захист персональних даних;
18) бере участь у підготовці форумів з регіонального розвитку;
19) розробляє проєкти розпоряджень голови облдержадміністрації, у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань реалізації повноважень, визначених цим Положенням, на території області;
20) бере участь у підготовці звітів голови обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії обласної ради;
21) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові облдержадміністрації;
22) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян, опрацьовує запити і звернення народних депутатів України, депутатів відповідних місцевих рад;
23) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є, та інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
24) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування за рішенням обласної державної адміністрації;
25) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
26) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів та забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
27) бере участь в організаційно-методологічному забезпеченні діяльності суб’єктів надання адміністративних послуг;
28) бере участь у розробці Державної стратегії, забезпечує та координує підготовку регіональної стратегії розвитку регіону, планів її реалізації та підготовку звітів про їх виконання;
29) аналізує стан і тенденції соціально-економічного розвитку секторів та галузей економіки області, забезпечує контроль за виконанням показників програм економічного і соціального розвитку області на короткостроковий період;
30) проводить оцінку внутрішньо-регіональної диференціації економічного і соціального розвитку регіону;
31) бере участь у розробленні проєктів прогнозів економічного і соціального розвитку України на середньо та короткостроковий період і загальнодержавних програм економічного, соціального розвитку, інших державних цільових програм, забезпечує координацію виконання завдань, визначених цими програмами, на території області;
32) здійснює в установленому порядку моніторинг показників розвитку області для визнання територій депресивними і здійснює моніторинг їх виконання;
33) проводить моніторинг впливу на економіку цінової (тарифної) політики на регіональному ринку товарів і послуг, аналізує стан ціноутворення у відповідних сферах цінового (тарифного) регулювання, його вплив на економічний та соціальний розвиток регіону у межах наданих чинним законодавством повноважень;
34) розробляє проєкти регіональних та місцевих програм розвитку малого і середнього підприємництва, забезпечує виконання таких програм, здійснює моніторинг їх виконання;
35) бере участь у забезпеченні реалізації єдиної інформаційної політики з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності;
36) бере участь в організаційно-методологічному забезпеченні діяльності дозвільних органів;
37) забезпечує виконання функцій уповноваженого органу управління щодо підприємств, установ, організацій, які належать до сфери управління облдержадміністрації, відповідно до статті 6 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» та подає Мінекономіки інформацію щодо:
фінансово-господарської діяльності кожного окремого суб'єкта господарювання державного сектору економіки, який знаходиться у сфері управління місцевої державної адміністрації;
стану об'єктів державної власності, у тому числі корпоративних прав держави, які знаходяться у сфері управління місцевої державної адміністрації;
виконання стратегічних планів розвитку державних підприємств, державних акціонерних товариств, управління корпоративними правами або контроль за діяльністю яких здійснює місцева державна адміністрація;
38) забезпечує реалізацію в області державної політики щодо підтримки та розвитку інфраструктури малого і середнього бізнесу;
39) аналізує стан і тенденції розвитку малого і середнього бізнесу області, бере участь у визначенні його пріоритетів;
40) розробляє пропозиції, спрямовані на вдосконалення системи та механізму фінансово-кредитної підтримки підприємництва;
41) уживає в межах своїх повноважень заходи щодо захисту прав і законних інтересів суб'єктів підприємницької діяльності;
42) надає суб'єктам підприємницької діяльності консультаційну, інформаційну та іншу допомогу;
43) організаційно забезпечує роботу Координаційно-дорадчої ради з питань підприємництва при облдержадміністрації;
44) сприяє ефективному діалогу з громадськими організаціями, галузевими асоціаціями, фінансово-кредитними структурами;
45) бере участь у розробці та виконанні державної цільової програми розвитку промисловості;
46) проводить аналіз показників функціонування та розвитку промислових підприємств області;
47) сприяє кооперації підприємств у рамках виконання оборонного замовлення;
48) формує пріоритети та сприяє реалізації кластерної політики в промисловості;
49) сприяє суб’єктам підприємницької діяльності в організації участі та проведення регіональних, національних та міжнародних торгово-промислових виставок, ярмарків та презентацій;
50) складає акти обстеження спеціалізованих або спеціалізованих металургійних переробних підприємств та їх приймальних пунктів на відповідність вимогам Закону України "Про металобрухт" та інших нормативно-правових актів;
51) здійснює контроль за дотриманням спеціалізованими або спеціалізованими металургійними переробними підприємствами та їх приймальними пунктами встановлених умов і правил здійснення операцій з металобрухтом;
52) забезпечує реалізацію державної політики у сфері закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів відповідно до чинного законодавства;
53) готує та подає пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства у сфері державних закупівель; готує проєкти розпоряджень голови облдержадміністрації щодо вдосконалення системи державних закупівель в області;
54) надає консультаційну та методичну допомогу замовникам щодо застосування чинного законодавства у сфері державних закупівель;
55) готує детальний аналіз тендерних закупівель в області;
56) є уповноваженим місцевим органом у частині розгляду звернень та підготовки пропозицій для прийняття рішень про виділення коштів із резервного фонду бюджету;
57 ) здійснює інші передбачені законодавством повноваження.
- Управління для здійснення повноважень та виконання визначених завдань має право:
1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (незалежно від форми власності) та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи обласної державної адміністрації у питаннях, визначених цим Положенням;
4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами обласної державної адміністрації, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари, виставки та конференції з питань, що належать до компетенції управління.
- Управління в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань, та здійснення запланованих заходів.
- Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням із Мінекономіки, Мінрегіоном та згідно з законодавством про державну службу.
- Начальник управління:
1) здійснює керівництво управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в управлінні;
2) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації Положення про управління;
3) затверджує посадові інструкції працівників управління та розподіляє обов’язки між ними;
4) планує роботу управління, вносить пропозиції щодо формування планів роботи обласної державної адміністрації;
5) уживає заходів для удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління;
6) звітує перед головою обласної державної адміністрації про виконання покладених на управління завдань та затверджених планів роботи;
7) може входити до складу колегії обласної державної адміністрації;
8) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції управління, та розробляє проєкти відповідних рішень;
9) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
10) представляє інтереси управління у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням керівництва обласної державної адміністрації;
11) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням.
Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м.Львів);
12) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису управління в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
13) розпоряджається коштами у межах затвердженого головою обласної державної адміністрації кошторису доходів і видатків на утримання управління, має право розпорядження рахунками та право першого підпису платіжних, розрахункових, інших фінансових і банківських документів;
14) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців управління;
15) призначає на посаду та звільняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців управління, присвоює їм ранги державних службовців, заохочує їх та притягує до дисциплінарної відповідальності;
16) приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників управління, які не є державними службовцями, заохочує їх та притягає до дисциплінарної відповідальності;
17) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень управління;
18) забезпечує дотримання працівниками управління правил внутрішнього, службового та трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
19) без довіреності діє від імені управління, представляє його інтереси в органах державної влади і місцевого самоврядування у відносинах з юридичними особами та громадянами;
20) затверджує Положення про структурні підрозділи та посадові інструкції (функціональні обов'язки) працівників управління;
21) визначає структуру управління;
22) укладає договори, видає довіреності;
23) візує проєкти розпоряджень голови обласної державної адміністрації в межах повноважень;
24) має право доступу до документів та відомостей, що становлять державну таємницю;
25) скасовує накази керівників структурних підрозділів з питань економіки райдержадміністрацій, що суперечать законодавству України та актам органів виконавчої влади вищого рівня;
26)погоджує призначення/звільнення керівників структурних підрозділів райдержадміністрацій з питань економіки та торгівлі (як зі статусом юридичної особи публічного права, так і без такого статусу);
27) здійснює визначені Законом України «Про державну службу» повноваження керівника державної служби в управлінні.
28) здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до чинного законодавства;
- Накази начальника управління, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади можуть бути скасовані головою обласної державної адміністрації, міністерствами, зазначеними у пункті 2 Положення.
- Начальник управління може мати два заступники – начальники відділів.
- Управління є бюджетною неприбутковою установою, утримується за рахунок коштів державного бюджету, передбачених на утримання обласної державної адміністрації.
Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та видатки на утримання управління визначає голова обласної державної адміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.
- Штатний розпис та кошторис управління затверджує голова обласної державної адміністрації за пропозиціями начальника управління.
- Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунок в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штампи та власні бланки.
____________________________________