Про стан розгляду звернень громадян за 12 місяців 2023 року
На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20 лютого 2008 року № 46 департамент соціального захисту населення облдержадміністрації (надалі – департамент) повідомляє таке.
Упродовж 12 місяців 2023 року на розгляд до департаменту надійшло 925 звернень (у тому числі колективних – 9). Найбільша кількість звернень громадян стосувалися питань надання матеріальної допомоги – 418, призначення та виплати соціальних допомог – 238 та надання соціальної/матеріальної допомоги внутрішньо переміщеним особам – 84. Разом з тим, у зверненнях порушуються наступні питання:
- реабілітація та соціальний захист громадян, які потребують підтримки – 27;
- визначення соціального статусу – 20;
- забезпечення транспортними засобами – 16;
- одержання пільг особами, які постраждали від аварії на ЧАЕС – 19;
- вчинення домашнього насильства – 13;
- видача довідки для призначення, перерахунку пенсії – 10;
- видача довідки ВПО – 7;
- забезпечення пільгового санаторно-курортного лікування – 9;
- забезпечення житлом ВПО – 8
- отримання, виплата житлових субсидій – 6;
- надання пільг на ЖКП – 6 та інше.
Проаналізувавши за територіальним поділом, резюмуємо:
з м. Луцька надійшло 199 звернень та з Луцького району – 182, з Ковельського – 162 та Камінь-Каширського – 134, а такакож з інших областей прийнято 99 звернення.
Менше звернень отримано: з м. Нововолинськ – 48, з Володимирського району – 40, з м. Ковель – 37 та м. Володимир – 23.
Найбільша кількість звернень громадян надійшла через Волинську обласну державну адміністрацію (в основному з «урядової гарячої лінії») – 764, від Національної соціальної сервісної служби України – 58, від заявників – 41 та від Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України – 39.
Особлива увага приділяється зверненням учасників бойових дій та членам їхньої родини, ветеранів війни і праці, вимушено переміщених осіб, одиноким матерям, особам з інвалідністю та іншим громадянам, які потребують соціального захисту й підтримки.
Усі звернення розглянуті вчасно, у терміни, встановлені законодавством. Заявникам направлені обгрунтовані відповіді. Особистий прийом громадян директором та заступниками директора департаменту проводиться відповідно до затвердженого графіка (наказ директора департаменту від 15.04.2022 № 35). Начальники та спеціалісти структурних підрозділів здійснюють щоденний прийом громадян.
Одночасно повідомляємо, що з метою забезпечення зменшення кількості повторних звернень, недопущення випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог громадян, проявів упередженості при їх розгляді, формального підходу при вирішенні питань, порушених у зверненнях громадян, надання необґрунтованих або неповних відповідей питання роботи зі зверненнями громадян розглядається на засіданнях колегії департаменту.
Упродовж звітного періоду департаментом здійснювалося інформування населення щодо найбільш актуальних питань соціального захисту у засобах масової інформації, публікаціях та інших роз'яснювальних матеріалах. Постійно оприлюднюється інформація на сторінці департаменту у мережі «Фейсбук» та вебсайту облдержадміністрації про актуальні зміни в законодавстві.
Задля проведення додаткової інформаційно-роз’яснювальної роботи серед учасників антитерористичної операції, бойових дій та демобілізованих військовослужбовців у департаменті створена «гаряча лінія» (тел.:778 205). Також працює телефонна «гаряча лінія» (тел.:0666570915) для тимчасового поселення осіб, переміщених з районів ведення бойових дій, внаслідок широкомасштабного вторгнення рф в Україну.
Робота зі зверненнями громадян перебуває у департаменті на постійному контролі.
Департамент соціального захисту населення Волинської обласної державної адміністрації