20240604154734.JPG, фото
04 червня 2024, 15:22

Цифровізація освіти: на Волині провели масштабний освітній форум

В обласному центрі провели першу освітню резиденцію «Цифровізація освіти Волині». Організатори – профільний відділ під керівництвом заступниці голови Волинської облдержадміністрації з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO) Вікторії Левчук та обласне управління освіти і науки ОДА. Відбулась подія на базі Луцького національного технічного університету.

Більше 200 учасників зареєструвались до участі у заході, серед яких керівники закладів освіти та представники органів управління освітою з територіальних громад, вчителі інформатики та розробники освітніх технологічних програм.

Вже чотири роки Україна трансформується у цифрову державу, країну без паперів – багато хто вважав це неможливим. Але сьогодні ми користуємось цифровим паспортом, посвідченнями, сплачуємо електронні рахунки та отримуємо витяги із цифрових документів. І все це приклад того, як швидко цифровізація може розвиватися і які можливості вона нам надає. На черзі – освітянська галузь, про здобутки у її цифровізації та завдання в цьому напрямку говорили і ділились досвідом люди, безпосередньо причетні до процесу.

«Освіта – це наше майбутнє, – відкрила захід Вікторія Левчук. – Фундамент становлення дитини закладають у сім’ї, а її розвиток – у навчальних закладах. Від тих зерен, які закладуть вчителі, залежить зростання нашої нації і майбутнє країни. Сьогодні ми говоримо про інновації в сфері освіти. Яка мета цього проєкту? Хочемо, щоб ця освітня резиденція стала щорічною, своєрідною базою для напрацювання нових ідей та корисних інструментів, досвідом для впровадження практичних змін, корисних для освітян  і комфортних для учнів та їхніх батьків».

Нагадаємо, що Волинь – у п’ятірці лідерів із впровадження цифровізації у регіонах за підсумками Міністерства цифрової трансформації України 2023 року. Зокрема, впродовж минулого року в області успішно реалізували близько 20 цифрових проєктів, з-поміж яких – введення електронних журналів у школах.

Начальниця управління освіти і науки Волинської ОДА Наталія Матвіюк розповіла, що електронні журнали та щоденники використовують вже 98% навчальних закладів середньої освіти. Найвищі відсотки впровадження – у Камінь-Каширському районі. Щоб перехід не був складним, багато шкіл досі працюють паралельно і в електронному, і в паперовому журналі. Однак, є громади, освітні заклади яких одними із перших повністю перейшли на використання електронних платформ. Наприклад, Горохівська і Торчинська ТГ.

Зауважимо, що Волинський регіон вважають одним із лідерів у галузі цифровізації. Про це говорила координаторка напрямів цифровізації та інновацій Мінцифри і Фонду Східної Європи Тетяна Приходько, відзначаючи ефективну роботу очільниці цифрової трансформації на Волині Вікторії Левчук та її команди  спільно із громадами.

«Жодна національна програма не матиме успіху в реалізації, якщо вона не матиме успіху на місцях. Нам дуже імпонує те, як Волинь перебуває у передовому розвитку та пошуку. Це дає нам сигнал, що регіони не лише виконують і підтримують вседержавні кампанії, а й започатковують власні ідеї та ініціативи», – наголосила представниця Міністерства цифрової трансформації Тетяна Приходько.

Під час форуму «Цифровізація освіти Волині» учасники мали нагоду заслухати практичні поради від розробника освітньої інформаційної системи «SMART школа» Валерія Кулая (Горохівська ТГ), куратора із цифровізації Хорохоринського ліцею та адміністратора ОІС-платформи EDDY Олександра Добоша (Торчинська ТГ), почути про досвід цифрової трансформації директора Красносільського ліцею (Володимерецька ТГ Рівненської області) та дізнатись більше про центральну базу даних Міносвіти ПАК АІКОМ від фахівчині міністерства Світлани Голуб.

Програмно-апаратний комплекс «Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту» (АІКОМ) – це електронна система управління освітою зі збору, зберігання, управління, використання даних у сфері освіти, що дає змогу приймати обґрунтовані та ефективні управлінські рішення. Саме за допомогою АІКОМ планують об’єднати усі освітні інформаційні системи України в єдину мережу.

І хоч процес цифровізації даних не є простим, потребує консолідованих зусиль адміністрації шкіл, педагогів, навіть батьків і дітей – ці зусилля потрібно об’єднувати і рухатись в одному напрямку, – зауважив Іван Волков, співзасновник та керівник ОІС-платформи EDDY.

«Навчальним закладам потрібно надати підтримку і вони стануть надійними партнерами у процесі цифровізації освіти. Саме з вашою допомогою Україна зможе стати лідером у сфері цифровізації освіти», – переконаний Іван Волков.