20200618193841.JPG, фото
18 червня 2020, 15:38

Голова ОДА: прикордонну інфраструктуру на ПП «Ягодин» необхідно покращити

Покращити інфраструктуру та сервіс на пункті пропуску «Ягодин» шляхом запуску роботи двох терміналів (на експорт та імпорт) поблизу митного пункту пропуску – питання, яке розглянули під час виїзної наради голови облдержадміністрації Юрія Погуляйка, що відбулася 17 червня 2020-го року.

Слід зауважити, що це питання порушили перед головою ОДА під час його останнього візиту у Рівненську ОТГ. Тоді керівник місцевої громади Володимир Крижук, депутати обласної ради Юрій Гупало, Валерій Курстак та Алла Лісова розповіли, що проблему із чергами, що час від часу утворюються перед кордоном, можна вирішити, якщо запустити роботу терміналів (на в’їзд та виїзд), що знаходяться поруч. До слова, на їх території є усі необхідні умови для водіїв, зокрема облаштовані душові та санітарні кімнати, а також заклад харчування.

Адже, як відзначив голова Рівненської ОТГ Володимир Крижук, черги з автівок, яким немає місця для паркування і вони змушені стояти збоку дороги – це не лише поганий сервіс, додаткові незручності та завше засмічені узбіччя, а й небезпека для місцевих мешканців, які часто потрапляють під колеса через ускладнений рух.

До слова, ПП «Ягодин» - найбільший автомобільний пункт пропуску з чотирьох на кордоні із Польщею, який обслуговує 45-50 % усього вантажного транспорту, що перетинає кордон. Загальна площа – 7 гектарів, яких, каже керівництво, дуже мало.

Тож цього разу Юрій Погуляйко, будучи на кордоні на робочі нараді щодо обсервації, скористався нагодою та запросив усіх причетних, аби обговорити та розібратися що потрібно для того, аби така ідея запрацювала.

Перша за все, вислухали представників Волинської митниці. Зокрема начальник управління організації митного контролю Тетяна Кравець пояснила, що через те, що термінали є приватною територію, яка не входять до меж пункту пропуску, згідно нормативного документу (постанови КМУ) їх не можна включити в технологічний процес проходження митного контролю. Бо в такому разі юридично порушать технологію виконання митних процедур після проходження прикордонного контролю.

«Згідно змін до 451 постанови КМУ, на сьогодні у нас така послідовність з контролю: спочатку прикордонники, потім – митники. Написати спільну нову технологію і включити цей термінал – юридично неможливо. Тобто, до нас автомобіль потрапляє уже другим після проходження прикордонного і паспортного контролю. Тому включити його в технологію – це не питання повноважень Волинської митниці. Є 451 постанова КМУ, де прописана ця технологія та вимоги. Але це стосується виключно функціонування пункту пропуску. Термінал – це приватна територія, яка не включена до території пункту. На сьогодні, щоби приватна територія ввійшла в пункт пропуску, необхідно внести зміни в 751 постанову КМУ. І якби він функціонував, то ми не бачимо в тому нічого поганого. Це навпаки добре, адже це фактично майданчик для відстою. Буває таке, що утворюються черги, для прикладу, коли немає дозволів. І, звісно, ми розуміємо, що краще б вони стояли тут», - розповіла Тетяна Кравець, говорячи про термінал на виїзд (експорт).

Подібна ситуація склалася із терміналом на в’їзд (імпорт). Тут також необхідні зміни до постанови КМУ, але окрім цього також до законодавства й митного кодексу. Адже, як пояснив власник терміналу, якщо Кабінет Міністрів України внесе зміни, які дозволять в автомобільних пунктах пропуску мати термінал на приватній території, де можна накопичувати товар, то це дало б змогу розмитнювати вантажі відразу на місці.

«Якби в автомобільних пунктах пропуску мати термінал на приватній території, бо в діючій постанові це приписано лише для авіа та морських, а необхідно додати ще сухопутних, де перед загрузкою товару приватна територія може накопичувати цей товар і тут для цього є технічна можливість, то ми тут змогли би розмитнювати вантажі. І створити нові робочі місця. Якби це була митна територія, то можна було б перевантажувати машини, які мають низький рівень екології і розвозити по Україні. Це усе створить сервіс і робочі місця. Просто треба лобіста, який донесе це у Кабміні» - відзначив власник приватних територій.

Своєю чергою, начальник управління організації митного контролю Тетяна Кравець відзначила, що це також дозволило би здійснювати оформлення товарів у вільний обіг. Тобто, усі товари, які сюди заїжджали би, сплачували б тут податки (розмитнювалися), які б йшли у бюджет. Нині в пункті пропуску просто здійснюють пропуск цих товарів.

«Тут якраз стоїть питання об’єднання пункту пропуску  з приватною територією і внесення цього терміналу в межі пункту пропуску. Тобто, створення за аналогом морських і авіа портів логістичного центру, де можна займатися перевантаженням», - пояснила Тетяна Іванівна.

Але це вже, на думку митників, потрібні не лише зміни в постанову Кабміну, а запровадження пілотного проекту, який дозволить стикувати автомобільний пункт пропуску із тими вимогами, які діють для морських та авіа перевезень. Адже ті машини, які сюди заїжджають, це лише 2-3 %. Тому було би добре створити такі умови, щоби тут розмитнювалося більше товарів.

Загалом усе це дозволить створити близько 300 робочих місць та покращить сервісні послуги на міжнародному пункті пропуску «Ягодин».

Тож голова облдержадміністрації Юрій Погуляйко дав доручення своєму заступнику розпочинати підготовку документів, які будуть йому необхідні в Києві для порушення цього питання перед керівництвом держави.

«Пропоную почати цю роботу усім разом: з начальником митниці, з нашими депутатами та з інвестором. Готуємо лист, у якому наводимо аргументи усіх сторін, та попросимо розглянути ці проєкти. Тому прошу підготувати усі документи, аби надіслати у відповідні центральні органи влади. Опісля цього, я особисто лобіюватиму це питання в Києві» - сказав на завершення Юрій Погуляйко.

Управління інформаційної політики та цифрової трансформації облдержадміністрації