20190311120333.JPG, фото
07 березня 2019, 20:52

На колегії ОДА обговорили проекти, які реалізовуватимуть у 2019-2021 роках

Що хочуть реалізувати в області у найближчі три роки обговорили під час розширеного засідання колегії обласної державної адміністрації, що відбулося під керівництвом голови ОДА Олександра Савченка сьогодні, 7 березня 2019 року.

- У нас відбулися ради регіонального розвитку області, районів, і скоро буде підсумкова. Так, на базі усіх інформацій, отриманих з районів та громад ми сформували перспективний план розвитку на три роки, який виносимо на розсуд колегії для обговорення, - розпочав колегію Олександр Ілліч.

Вектори розвитку області для присутніх озвучив директор департаменту економіки та європейської інтеграції облдержадміністрації Ігор Чуліпа, який розповів про пропозиції, надані обласній державній адміністрації, до формування Перспективного плану розвитку територій Волинської області.

- На виконання Указу Президента України Петра Порошенка від 6 грудня 2018 року Волинська обласна державна адміністрація провела роботу зі збору пропозицій від об’єднаних територіальних громад, районних державних адміністрації, структурних підрозділів, представників бізнесу, навчальних закладів з приводу формування їхнього бачення проекту перспективного плану розвитку області до 2021 року. Хочу зауважити, що цей план розвитку не є кінцевим, а представлений для обговорення. Будемо раді від вас прийняти доповнення та пропозиції, - зауважив Ігор Чуліпа.

Так, стало відомо, що до ОДА надійшло 769 пропозицій до формування плану, які виокремили за основними галузями економіки і соціального розвитку. Зокрема, у галузі освіти надійшло 168 заявок, медицина – 110, спорт – 88, культура – 63, екологія – 17, житлово-комунальне господарство – 191, розвиток людського капіталу – 7, надання якісних адмінпослуг – 32, промисловість та сільське господарство – 13, капітальний та поточний ремонт автомобільних доріг – 80.

- Розвиток області не можливий без розвитку економіки, тому що завершення реформ децентралізації передбачає, що об’єднані територіальні громади повинні самостійно заробляти кошти і утримувати свою інфраструктуру. В цьому плані є декілька проектів. Один з них – індустріальний парк «Ковель», який хочемо створити біля міста Ковеля в селищі Черкаси. Там планується відкриття наступних видів діяльності: створення елеватора, логістичного центру, цеху з переробки борошна, холодильника для зберігання фруктів, заводів з виробництва макаронних виробів, з переробки ягід та фруктів, з консервації та з переробки олійних культур, - розповів керівник департаменту економіки.

Та найголовнішим та найбільшим у цьому індустріальному парку – є реалізація митно-логістичного центру. Адже основне завдання – перетворити область на логістичний HUB, аби Волинь стала західними ворітьми України у Європу. Для цього область має унікальне розташування. Зокрема, місто Ковель розташоване на перетині двох магістральних потоків: із західної Європи через Одесу на країни з Азії, із Чорного моря до Балтійського моря усі транспортні автомобільні та залізничні потоки також перетинаються у Ковелі.

- Сприяє цьому і те, що до Ковеля прокладена вузька європейська колія, а від Ковеля у Польщу є наша широка вітчизняна колія. Усі ці складові дають можливість області стати логістичним HUBом України. Хочемо перепланувати, аби ці потоки, які йшли на країни Азії через Росію, йшли через Україну. У цьому нас підтримують і європейські партнери, - продовжив Ігор Чуліпа.

До того ж, за його словами, польська сторона на сьогодні має затверджений проект розбудови митного пункту перетину в Дорогуську. Затверджений урядом Польщі 5-річний план передбачає зведення третього мосту і створення вантажного терміналу площею 36 га для розмитнення автомобілів.

- Польська сторона розуміє, що якщо вони не будуть сприяти нам в аналогічній симетричній розбудові Ягодина, то їхній проект втрачає сенс. Тому не скористатися такою можливістю – не розумно із нашої сторони, - резюмував Ігор Дмитрович.

До слова, голова облдержадміністрації Олександр Савченко відзначив, що ця ідея виникла не випадково.

- Якщо брати логістичний центр в Ковелі, то дякуючи Ігорю Ярославовичу Коцану, я мав честь спілкуватися з Ельмаром Броком і це була його ідея. Звичайно, у цьому процесі буде багато учасників. Вартість проекту десь 600 мільйонів євро. Але його реально побудувати за декілька років, - зауважив Олександр Ілліч.

Що стосується туризму, то основні проекти, які планують реалізувати, - це розвиток та створення туристичних маршрутів в Олиці та Колодяжному. У цьому напрямку вже розроблені програми, які подали на розгляд обласній раді. Окрім цього, розвиватимуть не тільки історичний туризм, а й рекреаційний, адже Шацький НПП – перлина не лише Волині, а й України. На сьогоднішній день там успішно реалізовується проект каналізування навколо озера Світязь. А в селищах Світязь, Пульмо та Шацьк побудують навіть очисні споруди. У цьому році у Світязі також завершать будівництво набережної.

- Чому Олика? Тому що тут є гарантоване фінансування від європейського союзу, і звичайно, чи очікуємо щось від уряду, - пояснив присутнім голова облдержадміністрації Олександр Савченко.

Позаяк, Волинь – аграрна область, то про розвиток сільського господарства також не забули. У цій галузі заплановано впровадження

11 інвестиційних проектів, які сприятимуть розвитку агровиробництва, сільських територій, створенню додаткових робочих місць, а в результаті – збільшенню доходів громадян, об’єднаних громад. Зокрема, це створення фермерських господарств, великих комплексів, молочних цехів, переробка ягід.

Щодо доріг, які відіграють у цьому велику роль, то на 2019-2021 роки заплановано капітальний і поточний ремонт доріг немісцевого значення – 445 км, комунального – 621 км, державного – 162 км. Загалом – 1754 км. Серед них:

М-19 Доманове (на Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече (на Бухарест);

Р-15 Ковель – Володимир-Волинський – Червоноград – Жовква;

М-07 Київ – Ковель – Ягодин, де розташований найбільший в Україні КПП на українсько-польському кордоні;

Н-22 Устилуг – Луцьк – Рівне;

У межах митного переходу в Устилузі планується влаштувати об’їзну дорогу;

Т-03–11/Р-14/ Седлище – Камінь-Каширський – Ковель;

О-031169 Собіщиці – Колодіїв –Вовчицьк;

Т-03–08 Любомль – Дубечне –Здомишель – Ратне – Камінь-Каширський – Любешів;

Т-03-06 Шацьк – Вілиця – Прип’ять – Любохини Ратно (вже виділено 75 млн грн від передбачених 350 млн грн).

У соціальній сфері також є ряд проектів. Здебільшого вони стосуються будівництва нових сільських шкіл, дитячих садочків та термомодернізації існуючих.

Серед найбільших проектів розвитку спортивної інфраструктури - будівництво нового 50-ти метрового басейну на території Липинської об’єднаної територіальної громади

- На сьогоднішній день розробляється великий проект створення 50-ти метрового олімпійського басейну в селищі Липини. Зараз на стадії завершення розробка проектних пропозицій, - зазначив Ігор Чуліпа.

Окрім того, у планах 8 нових футбольних полів та багатофункціонального палацу спорту в селищі Боратин.

Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.