20221003115539.jpg, фото
03 жовтня 2022, 11:52

Програма медичних гарантій: на що має право пацієнт

Кожен українець має змогу потрапити до лікаря, незалежно від місця перебування та наявності декларації.

Перелік безкоштовних послуг, на які має право кожен пацієнт:

  • екстрена медична допомога;
  • первинна медична допомога;
  • спеціалізована медична допомога;
  • паліативна медична допомога;
  • реабілітація у сфері охорони здоров’я;
  • медична допомога дітям до 16 років;
  • медична допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;
  • вакцинація згідно з календарем профілактичних щеплень;
  • програма «Доступні ліки».

Якщо ви є внутрішньо переміщеною особою, вам НЕ потрібно переукладати декларацію, достатньо звернутися по допомогу напряму в найближчий медичний заклад.

Дистанційно ваш сімейний лікар або педіатр може:

  • проконсультувати;
  • виписати електронний рецепт, створити електронне направлення до лікаря спеціалізованої допомоги;
  • направити на безкоштовні базові тести та аналізи.

Перелік безкоштовних базових тестів та аналізів, які можна отримати через сімейного лікаря:

  • загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою;
  • загальний аналіз сечі;
  • рівень глюкози у крові;
  • загальний аналіз холестерину;
  • тест на вагітність;
  • тест на ВІЛ;
  • тест на вірусні гепатити;
  • тест на тропонін;
  • тест на COVID-19.

Важливо: якщо ви чи ваша дитина за термінами потребуєте вакцинації або пропустили планову вакцинацію за календарем щеплень, її можна надолужити. Для цього достатньо звернутися до свого сімейного

лікаря/педіатра або до найближчого закладу охорони здоров’я.

Знайти найближчий заклад первинної допомоги можна зателефонувавши за номером 16-77 (у робочі дні з 9:00 до 18:00 (понеділок-четвер) та з 9:00 до 16:45 (у п’ятницю).

Знайти потрібного лікаря та отримати швидку безкоштовну консультацію можна через медичний чат-бот «Турбота» в Telegram: https://t.me/Doc2rbot.

Отримати онлайн консультацію лікаря можна також у додатку Doctor Online: https://doctoronline.care/.

Якщо ваші права було порушено, ви або ваші близькі можуть поскаржитися на неправомірні дії лікаря як на місцевому рівні, так і в Національну службу здоров’я України (НСЗУ):

  • написати скаргу на імʼя головного лікаря (медичного директора) медичного закладу про неправомірні дії лікаря;
  • написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я в вашому місті або регіоні;
  • подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ;
  • звернутися у контакт-центр НСЗУ за безоплатним номером 16-77;
  • зателефонувати зі скаргою на урядову лінію Кабінету міністрів України – 15-45.

Міністерство охорони здоров’я закликає повідомляти про правопорушення. Адже саме небайдужість кожного дозволить покращити медичну систему в Україні.