Програма медичних гарантій: на що має право пацієнт
Кожен українець має змогу потрапити до лікаря, незалежно від місця перебування та наявності декларації.
Перелік безкоштовних послуг, на які має право кожен пацієнт:
- екстрена медична допомога;
- первинна медична допомога;
- спеціалізована медична допомога;
- паліативна медична допомога;
- реабілітація у сфері охорони здоров’я;
- медична допомога дітям до 16 років;
- медична допомога у зв’язку з вагітністю та пологами;
- вакцинація згідно з календарем профілактичних щеплень;
- програма «Доступні ліки».
Якщо ви є внутрішньо переміщеною особою, вам НЕ потрібно переукладати декларацію, достатньо звернутися по допомогу напряму в найближчий медичний заклад.
Дистанційно ваш сімейний лікар або педіатр може:
- проконсультувати;
- виписати електронний рецепт, створити електронне направлення до лікаря спеціалізованої допомоги;
- направити на безкоштовні базові тести та аналізи.
Перелік безкоштовних базових тестів та аналізів, які можна отримати через сімейного лікаря:
- загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою;
- загальний аналіз сечі;
- рівень глюкози у крові;
- загальний аналіз холестерину;
- тест на вагітність;
- тест на ВІЛ;
- тест на вірусні гепатити;
- тест на тропонін;
- тест на COVID-19.
Важливо: якщо ви чи ваша дитина за термінами потребуєте вакцинації або пропустили планову вакцинацію за календарем щеплень, її можна надолужити. Для цього достатньо звернутися до свого сімейного
лікаря/педіатра або до найближчого закладу охорони здоров’я.
Знайти найближчий заклад первинної допомоги можна зателефонувавши за номером 16-77 (у робочі дні з 9:00 до 18:00 (понеділок-четвер) та з 9:00 до 16:45 (у п’ятницю).
Знайти потрібного лікаря та отримати швидку безкоштовну консультацію можна через медичний чат-бот «Турбота» в Telegram: https://t.me/Doc2rbot.
Отримати онлайн консультацію лікаря можна також у додатку Doctor Online: https://doctoronline.care/.
Якщо ваші права було порушено, ви або ваші близькі можуть поскаржитися на неправомірні дії лікаря як на місцевому рівні, так і в Національну службу здоров’я України (НСЗУ):
- написати скаргу на імʼя головного лікаря (медичного директора) медичного закладу про неправомірні дії лікаря;
- написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я в вашому місті або регіоні;
- подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ;
- звернутися у контакт-центр НСЗУ за безоплатним номером 16-77;
- зателефонувати зі скаргою на урядову лінію Кабінету міністрів України – 15-45.
Міністерство охорони здоров’я закликає повідомляти про правопорушення. Адже саме небайдужість кожного дозволить покращити медичну систему в Україні.