Ряд закупівель із високим рівнем ризиків проаналізували під час засідання робочої групи «Прозорість та підзвітність
Під керівництвом начальника ОВА Юрія Погуляйка відбулося чергове засідання робочої групи «Прозорість та підзвітність», під час якого обговорили закупівлі із високим рівнем ризиків.
Зокрема мова йшла про:
- КП «Володимирське територіальне медичне об’єднання» Володимирської міської ради, де оголошено торги на комп’ютерне обладнання 530 тис. грн, та машини для обробки даних 540 тис. грн. Під час виконання завдань (проєктів) Національної програми інформатизації державні замовники беруть бюджетні зобов’язання та проводять платежі за такими завданнями (проєктами) після їх погодження з Мінцифри, коли їх вартість дорівнює або перевищує 500 тис. грн. Погодження не здійснено.
Тож під час засідання рекомендували підприємству звернутись до замовника з метою здійснення погодження.
- Підгаєцькою сільською радою у період з 19 грудня 2023 року по 22 грудня 2023 на сайті Прозоро оприлюднено закупівлі (без використання електронної системи) 10 послуг з експлуатаційного утримання вулиць і доріг у населених пунктах, аварійно-відновлювальні роботи (поточного ремонту) за кодом ДК 021:2015:45230000-8 «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг, вирівнювання поверхонь» на загальну суму 1 923 338,92 гривень. Термін надання послуг - до 31 грудня 2023 року. 7 закупівель з поточного ремонту доріг укладено з ФОП Годюк Назарій Петрович на загальну суму – 1 337 868,65грн. 3 закупівлі - з ФОП Галяс Євгеній Олександрович на загальну суму 585 470,27 грн.
Провівши дослідження ефективності використання коштів вирішили звернутися до Західного офісу Держаудитслужби в області для проведення аналізу достовірності (ревізії) закупівель.
Також серед прийнятих рішень – звернення до управління Західного офісу Держаудитслужби в області з проханням провести моніторинг закупівель товару у:
- Боратинській громаді (закупівля трьох домкратів гідравлічних GTM 20т (242-452 мм) за процедурою закупівлі без використання електронної системи на суму 17100,00 грн (5700,00 грн за 1 шт.) у ФОП Пасічник А.В.)
- Підгайцівській громаді (закупівля двох овочерізок HLC-300 за процедурою закупівлі без використання електронної системи на суму 63000,00 грн (31 500,00 грн за одну овочерізку) у ТОВ «Волиньтехнологія» та закупівля котла харчоварильного електричного КЕ-60Е (UA-2024-02-21-000973-a) за процедурою закупівлі без використання електронної системи на суму 64895,00 грн у ТОВ «Волиньтехнологія»)
- державній устванові «Маневицька виправна колонія» (закупівлю картоплі столової першого класу за процедурою запит цінових пропозицій в кількості 7 000 кг на суму 119 980,00 грн у ФОП Кулибаба В.І. ПО 17,14 грн за 1 кг).
- Колківській громаді (закупівлі «відкриті торги» м’яса (м’ясо свинини лопаткова частина, м’ясо куряче (гомілка та філе)), статус закупівлі – «подання пропозицій», на заявлену суму 557200,00 грн; м’ясо свинини (лопаткова частина) – 1040 кг, м’ясо куряче (гомілка) – 700 кг, м’ясо куряче (філе) – 1360 кг)
- Дубівській громаді, заклад дошкілької освіти «Сонечко» с.Вербка (закупівля овочів, фруктів та горіхів (кабачків) за процедурою закупівлі без використання електронної системи на суму 5 250 гривень (105 гривень за 1 кілограм кабачків).
У всіх вищезазначених торгах за результатами моніторингу ринкової ціни виявлені завищені ціни.
Також під час засідання обговорили доцільність ряду тендерів, оголошених департаментом житлово-комунального господарства Луцької міської ради. Серед них і тендер на послуги з дерев, кущів тощо на 13,28 млн. грн. Виникає питання щодо критичної необхідності проведення такої кількості високовартісних закупівель під час воєнного стану. Тож вирішили заслухати замовника щодо обґрунтування даного бюджетного призначення на одному із засідань.