20210525123454.JPG, фото
25 травня 2021, 12:26

В області обговорили проблемні питання діяльності малого та мікробізнесу

Про концепцію застосування РРО, питання електронної звітності та внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції йшлося під час засідання робочої групи для напрацювання пропозицій щодо вирішення проблемних питань діяльності малого та мікробізнесу. Засідання відбулося 24 травня 2021 року за участю представників місцевої влади, підприємств, установ та організацій. До обговорення важливих питань у діяльності малого бізнесу за дорученням голови облдержадміністрації Юрія Погуляйка долучився його заступник Ігор Чуліпа.

Нагадаємо, що з метою пом’якшення  специфічних умов ведення бізнесу для підприємців у період карантину та наслідків масштабної фіскалізації в минулому році в Україні офіційно дозволено користуватися програмними РРО замість класичних кас. Також прийнятий закон щодо змін до правил використання у господарській діяльності реєстраторів розрахункових операцій, що вже звично іменуються абревіатурою «РРО».

Однак, окремі положення закону викликають занепокоєння у підприємців. Зокрема, новий Закон №1017-ІХ передбачає повну фіскалізацію для ФОПів вже з 1 січня 2022 року. Очікували підприємці також і послаблення санкцій за порушення у сфері РРО, однак, загалом штрафні санкції фінансової відповідальності за порушення правил роботи з РРО зросли.

Відтак, представник громадського руху «SAVEФОП» Людмила Патіюк презентувала учасникам робочої групи Концепцію застосування РРО. Як зазначила підприємець, адміністративний тягар, який лягає на підприємців малого бізнесу, не дозволяє їм вести успішну підприємницьку діяльність.

«Концепція – це базовий документ, яким напрацьовано основні механізми застосування РРО, однак, аби вони були реалізовані, необхідно вносити зміни у чинні законодавчі акти»,  – зауважив Ігор Чуліпа.

В результаті обговорення  учасники засідання погодили Концепцію застосування РРО відповідно до порядку, запропонованого робочою групою при Офісі Президента України, з метою збереження спрощеної системи оподаткування та звітності для найдрібніших суб’єктів господарювання та спрощення використання реєстраторів. Також прийнято рішення врахувати напрацювання робочої групи при Офісі Президента України в подальшій розробці законопроектів щодо мікробізнесу з дотриманням основних вимог  законодавства «Про регуляторну політику».

Обговорили учасники робочої групи також проект Закону України №5473 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції». Основна мета цього проекту – зменшення соціальної напруги серед суб'єктів малого та середнього бізнесу і вирішення трьох основних блоків проблем чинного регулювання. Зокрема, підприємці звернули увагу на ряд проблемних питань, а саме: надмірні штрафи за порушення законодавства з питань ринкового нагляду, штраф за відсутність у підприємця первинних документів, а також значна кількість внутрішніх неузгодженостей та положень у чинному регулюванні, що можуть призвести до зловживань та корупції при застосуванні їх на практиці.

Відтак, учасники робочої групи підтримали  законопроект № 5473 та прийняли рішення звернутись до Верховної Ради, а також запропонувати місцевим радам області звернутись до парламенту щодо підтримки проекту. Адже практична реалізація цього Закону України матиме наслідком забезпечення збалансованого законодавчого регулювання відносин у сфері контролю та нагляду нехарчової продукції, що враховувало б як належний і ефективний контроль за якістю нехарчової продукції, так і дотримання прав і законних інтересів суб'єктів господарювання. Окрім того, підтримка цього законопроекту зменшить документальне навантаження на мікробізнес, що є надзвичайно важливим фактором для найдрібніших суб’єктів.

Порушили підприємці в ході засідання і проблемні питання електронної звітності. Про особливості електронної звітності та відповідальність за її невчасне подання присутніх поінформувала начальник управління цифрових сервісів Головного управління ДПС у Волинській області Ірина Чуйко. Зважаючи на порушені питання, заступник голови облдержадміністрації Ігор Чуліпа запропонував звернутися до ГУ ДПС у Волинській області з приводу створення обласного call-центру для консультування з проблемних питань сплати та адміністрування податків.

Загалом в результаті засідання його учасники дійшли спільного висновку, що повинен мати місце баланс між інтересами влади та бізнесу, а відтак необхідно удосконалити законодавство, аби спростити умови для ведення малого та мікробізнесу в Україні.

Управління інформаційної та внутрішньої політики облдержадміністрації