20190212144636.jpg, фото
12 лютого 2019 року

В облдержадміністрації працюють над збільшенням кількості електронних послуг

Триває активне впровадження та надання електронних послуг в країні. Нині на Урядовому порталі доступні 118 електронних послуг, користування якими минулого року зросло втричі. Відтак, сьогодні, 12 лютого 2019 року, в головній адмінбудівлі краю відбулася нарада під головуванням керівника апарату облдержадміністрації Богдана Гончарука щодо затвердження плану заходів реалізації Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні на 2019-2020 роки.

За його словами, Волинська обласна державна адміністрація вже зробила певні кроки в цьому напрямку. Тим не менше, досить незначна частина послуг надається через центри надання адміністративних послуг в електронному форматі. Тож головне завдання зустрічі – напрацювати пропозиції до обласного плану заходів із реалізації Концепції розвитку системи послуг на Волині на 2019-2020 роки.

Про реалізацію проектів електронного урядування загалом в Україні розповів заступник керівника апарату – начальник організаційного управління облдержадміністрації Вячеслав Кривенюк, який наголосив, що електронні послуги сприяють відкритості органів влади, заощаджують час та мають антикорупційний ефект. Як результат, вже впроваджено понад 100 загальнодержавних е-послуг, понад 20 тис. родин оформили он-лайн допомогу при народженні дитини, більше 130 тис. українців оформили житлові субсидії он-лайн тощо.

– Електронні послуги надають за принципом «єдиного електронного вікна» через оновлений Урядовий портал kmu.gov.ua в розділі «Послуги», – зазначив Вячеслав Володимирович.

Директор департаменту «Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку» Лариса Карп’як, своєю чергою, акцентувала увагу на проблемних питання в процесі впровадження електронних послуг. Серед них: не сформовано нормативно-правову базу; відсутні єдині умови для запровадження електронних послуг; не врегульоване питання електронної ідентифікації осіб; відсутність міжвідомчої координації між всіма наявними порталами; складність та неврегульованість певних процедур; не визначено формат електронних документів, які повинні заповнити заявники при замовленні конкретної послуги; відсутність єдиної інфраструктури, яка б допомагала в наданні інформаційних послуг на основі встановлених вимог та інше. Окрім того, спостерігається недовіра з боку споживачів електронних послуг. А подекуди навіть державні службовці та посадові особи не готові до прийняття, розгляду та ідентифікації таких документів.

– Система електронних послуг, в першу чергу, має бути направлена на споживача, скороченні процедур в наданні тих чи інших послуг, а також гарантувати захист персональних даних громадян, – додала Лариса Володимирівна.

Натомість директор Волинського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій Тетяна Литвиненко зазначила, що можна створити досконалу систему надання електронних послуг, але найголовнішим в цьому процесі залишається саме споживач та надавач цієї послуги. Так, завдяки співпраці з програмою «Електронне врядування задля підзвітності влади та участі громади» EGAP Волинська область досягла значних результатів у даному напрямку. Між іншим, позитивний досвід Волині відзначили під час коференції «E-нноваційна Україна: 1500 днів досягнень програми EGAP», яка відбулася у Києві 8 лютого 2019 року.

Тож в центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації й надалі організовуватимуть семінарські та практичні заняття для працівників органів державної влади та місцевого самоврядування щодо впровадження е-послуг. Зокрема, в найближчий час навчання відбудуться 14 та 21 лютого.

Слід зазначити, що в ЦНАПі міста Луцька загалом надають понад 370 послуг, з яких 65 – безпосередньо облдержадміністрації. Лише 18 послуг надають в електронному форматі.

– Наше спільне завдання – до кінця 2020 року надавати 100 відсотків електронних послуг. Саме тому дуже важливо напрацювати дієвий план заходів із реалізації Концепції розвитку системи послуг на Волині, – резюмував Богдан Олександрович.

Довідково: Електронна послуга (або е-послуга) – це адміністративна або інша публічна послуга, що надається громадянину або юридичній особі в електронній формі. Завдяки цьому, громадянин має змогу отримати послугу від держави (оформлення ліцензії, соціальної допомоги, особистого документу тощо) без особистого відвідування органів влади.

Е-послуги надаються через Інтернет, тож доступні з дому чи офісу 24 години на добу та сім днів на тиждень. Таким чином, вони є зручнішими та швидшими за особисті візити та мінімізують ризики корупції.

У першу чергу, Уряд намагається робити електронними ті послуги, які користуються найбільшим попитом у громадян, як-от оформлення допомоги при народжені дитини, отримання житлової субсидії, реєстрація бізнесу, початок та прийняття в експлуатацію будівництва тощо.

Повний перелік доступних е-послуг ви можете знайти, скориставшись тематичним каталогом або загальним пошуком на порталі kmu.gov.ua.

Відділ інформаційної політики облдержадміністрації.