В Україні вдосконалюється приватизаційне законодавство: підготовлено ряд законопроектів
Уряд країни продовжує тримати курс на приватизацію державного та комунального майна, що дасть змогу залучити в економіку країни та конкретного регіону нові інвестиції. Цьогоріч у Верховній Раді зареєстрований пакет законопроєктів щодо сприяння залученню інвестицій через приватизацію.
Позиція Уряду – усі нестратегічні та збиткові підприємства необхідно приватизувати на прозорих аукціонах задля інвестицій та збільшення їхньої вартості. Адже приватизація – це не одноразове надходження грошей від продажу, а початок процесу інвестування, розвитку та зростання добробуту громад.
Наразі в Україні спостерігається чималий інтерес інвесторів, як вітчизняних, так й іноземних, що, у свою чергу, дає свій результат. Так, завдяки малій приватизації лише у 2020 році державний бюджет отримав від Фонду державного майна України надходження у розмірі майже 2,3 млрд грн.
Відтак, на часі – комплексне вдосконалення приватизаційного законодавства. Відповідний пакет законопроєктів щодо сприяння залученню інвестицій через приватизацію цьогоріч зареєстрований у Верховній Раді.
Зазначені проєкти законів розроблені за активної участі Фонда державного майна, групи народних депутатів Верховної Ради України, Офісу простих рішень та результатів, а також пройшли широке експертне обговорення, отримали позитивні оцінки від представників бізнес-середовища та були підтримані Національною Радою Реформ при Президентові України.
Метою пропонованих змін є пришвидшення економічного зростання через залучення сталих інвестицій, сприяння створенню нових робочих місць, спрощення процедур приватизації та оренди, а також повернення довіри інвесторів із забезпеченням інтересів держави.
Законодавчі зміни, зокрема, передбачають:
– спрощення та стимулювання процесу приватизації для відновлення та зростання економіки;
– підтримку громад: 10% коштів від приватизації об’єктів малої приватизації спрямовуються до бюджетів місцевого самоврядування;
– забезпечення прозорості та відкритості приватизації;
– захист прав та інтересів інвесторів і держави, зокрема, через створення механізмів збереження ліцензій та дозволів за приватизованими активами, усунення перешкод з продажу обтяжених арештами об’єктів до нового власника із переходом відповідних зобов’язань;
– подолання спротиву колишніх інтересантів, в тому числі, завдяки автоматичному припиненню контрактів з керівниками держпідприємств, що приватизуються;
– трансформацію Фонду державного майна України – як організаційно, так і функціонально
– вдосконалення процесів оренди державного та комунального майна та гармонізацію їх з законодавством про приватизацію.
У разі позитивного розгляду пакету законопроєктів народними депутатами у сесійній залі, зміни очікують і на сам Фонд держмайна: Фонд буде трансформовано у єдину юридичну особу замість центрального апарату та 11 регіональних відділень, що спростить підзвітність та контроль.
Комплекс законопроєктів вносить зміни до 27 законодавчих актів і трьох кодексів окремими проєктами, та складається з наступних проєктів нормативних актів:
«Про внесення змін до Закону України «Про Фонд державного майна України» та інших законодавчих актів України щодо сприяння залученню інвестицій в процесі приватизації та оренди державного і комунального майна»
«Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо коштів від приватизації об’єктів державної власності)»;
«Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо продажу об’єктів державної та комунальної власності, що перебувають у податковій заставі)»;
«Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального процесуального кодексу України стосовно удосконалення державної політики управління об’єктами державної і комунальної власності».
Відтак, бізнес-середовище та Фонд держмайна розраховує на позитивний розгляд Верховною Радою важливих для економіки країни законопроєктів.
За інформацією Фонду державного майна України
Управління інформаційної та внутрішньої політики облдержадміністрації