06 лютого 2019, 16:46
останні оновлення: 04 листопада 2024

Положення про сектор правової роботи та інформування

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ управління екології та

природних ресурсів

Волинської обласної державної

адміністрації

05_лютого_2019 року

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про сектор правової роботи та інформування

управління екології та природних ресурсів

Волинської обласної державної адміністрації

 

І. Загальні положення:

  1. Сектор є структурним підрозділом управління екології та природних ресурсів Волинської обласної державної адміністрації і знаходиться в безпосередньому підпорядкуванні начальника управління.
  2. Сектор у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства екології та природних ресурсів України, міжнародними договорами України, іншими нормативно-правовими актами, розпорядженнями голови облдержадміністрації, Положенням про управління, цим Положенням, а також іншими нормативно-правовими актами.
  3. Діяльність сектору спрямована на організацію правової роботи, правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів управлінням, працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов’язків, а також представлення інтересів управління в судах.
  4. Сектор в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими відділами управління, органами місцевого самоврядування, територіальними органами  міністерств  та  інших центральних  органів  виконавчої влади,  а також з підприємствами, установами, організаціями та об'єднаннями громадян.
  5. Очолює сектор завідувач сектору – юрисконсульт, який призначається і звільняється начальником управління відповідно до вимог чинного законодавства.
  6. Завідувач сектору керується своєю посадовою інструкцією та цим Положенням.
  7. На період відсутності завідувача сектору його обов’язки виконує провідний спеціаліст відповідно до цього положення, посадової інструкції завідувача сектора та своєю посадовою інструкцією.

 

ІІ. Основні завдання:

  1. Основним завданням сектору є організація правової та інформаційної роботи,   спрямованої   на   правильне   застосування,   неухильне дотримання  та запобігання невиконанню вимог законодавства,  інших нормативних актів  управлінням, його працівниками під час виконання покладених на них завдань  і  функціональних  обов'язків,  представлення  інтересів  в судах,, а також реалізації державної інформаційної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів.
  2. Правове забезпечення діяльності управління, надання методичної та іншої практичної допомоги, спрямованої на правильне застосування, неухильне додержання актів законодавства працівниками.

 

ІІІ. Функції сектору

  1. Сектор відповідно до покладених завдань:

1) організовує та бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики у сфері правового забезпечення діяльності управління, правильного застосування законодавства;

2) розробляє та бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції управління;

3) перевіряє на відповідність законодавству і міжнародним договорам України проекти наказів та інших актів, що подаються на підпис керівництву управління, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів;

4) здійснює проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами управління.

У разі виявлення невідповідності проекту розпорядження чи його окремих положень актам законодавства сектор готує зауваження до такого проекту та повертає його на доопрацювання головному розробникові з відповідними пропозиціями. У разі, коли недоліки проекту розпорядження не можуть бути усунені шляхом доопрацювання, сектор готує висновок установленої форми. Проект розпорядження візується завідувачем  сектору, а у разі його відсутності – визначеним ним або розпорядженням управління працівником;

5) організовує роботу, пов'язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов'язань, а також погоджує (візує) проекти договорів за наявності погодження (візи) керівника управління, реєструє договори (контракти) у відповідному  журналі реєстрації;

6) інформує начальника управління про необхідність вжиття заходів для внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;

7) організовує претензійну та позовну роботу, здійснює контроль за її проведенням;

8) аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати позовної роботи, а також отримані за результатами перевірок, ревізій, інвентаризацій дані статистичної звітності, що характеризують стан дотримання законності управлінням;

         9) веде облік актів законодавства, забезпечує підтримання їх у контрольному стані та зберігання;

10) забезпечує в установленому порядку представлення інтересів управління в судах та інших органах;

11) вносить пропозиції щодо подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію в порядку, визначеному Мін'юстом та є відповідальним за подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів;

11) роз'яснює застосування законодавства, надає правові консультації з питань, що належать до компетенції управління, а також за дорученням начальника управління розглядає звернення громадян, звернення та запити народних депутатів України;

12) здійснює заходи, спрямовані на підвищення рівня правових знань працівників управління;

13) забезпечує у межах компетенції здійснення співпраці з органами влади, суб’єктами господарювання та громадськістю з питань охорони довкілля;

14) аналізує та прогнозує розвиток процесів з питань охорони довкілля у медіапросторі області, готує інформаційно-аналітичні матеріали щодо процесів в інформаційному просторі Волині та подає відповідні пропозиції начальнику управління;

15) забезпечує інформаційне наповнення офіційного веб-сайту обласної державної адміністрації шляхом своєчасного та якісного оформлення інформаційних повідомлень та розміщення актуальної інформації щодо стану охорони навколишнього природного середовища;

16) забезпечує процес комунікації керівного складу управління з представниками засобів масової інформації;

17) здійснює моніторинг обласних, всеукраїнських та міжнародних засобів масової інформації з метою аналізу оприлюднених матеріалів з питань охорони довкілля, а також його нормативно-правового забезпечення, своєчасного внесення змін до чинного законодавства;

18) здійснює збір інформації щодо поточної діяльності, а також ключових досягнень структурних підрозділів управління, на підставі яких готує  узагальнені звіти щодо діяльності управління для розміщення їх на офіційному веб-сайті облдержадміністрації;

19) забезпечує виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» в частині оприлюднення необхідної інформації про діяльність управління;

20) вносить пропозиції щодо визначення пріоритетів державної інформаційної політики;

21) здійснює щороку формування Екологічного паспорта та Регіональної доповіді про стан навколишнього природного середовища області з поданням до Міністерства екології та природних ресурсів України;

22) надає методичну та консультаційну допомогу з питань, що належать до компетенції сектору.

ІV. Права сектору.

Сектор має право:

1) перевіряти дотримання законності працівниками управління;

2) одержувати в установленому порядку для виконання покладених на сектор  завдань інформацію від міністерств, відомств, підприємств, установ та організацій, а також відділів управління.

З метою забезпечення своєчасного виконання завдань, які потребують оперативного вжиття відповідних заходів, посадові особи управління зобов'язані невідкладно подавати необхідні матеріали на вимогу сектору;

3) залучати у встановленому законодавством порядку спеціалістів з метою підготовки проектів нормативно-правових актів та інших документів для розгляду питань, які належать до компетенції сектору;

4) вносити керівництву управління відповідні пропозиції з вирішення необхідних питань щодо організації роботи, матеріально-технічного та фінансового забезпечення діяльності сектору;

5) приймати участь у нарадах, входити до складу комісій, робочих груп з питань, що відносяться до компетенції сектору;

6) на умови праці, затверджені чинним законодавством.

 

 Організація роботи сектору.

 

Згідно з Положенням про управління:

1.Сектор здійснює свою  діяльність  на основі відповідальності працівників за доручений обсяг робіт.

  1. Сектор очолює завідувач, який призначається і звільняється з посади керівником управління, у відповідності до законодавства про державну службу.
  2. Сектор складається із 2 штатних одиниць. Працівники сектору призначаються і звільняються з посади керівником управління, у відповідності до законодавства про державну службу.
  3. Посадові інструкції працівників сектору затверджуються начальником управління.
  4. Завідувач сектору здійснює керівництво діяльністю сектору і несе відповідальність за виконання покладених на сектор завдань.
  5. Завідувач сектору планує роботу сектору і забезпечує виконання поставлених завдань.
  6. Завідувач сектору визначає завдання і здійснює розподіл обов’язків між завідувачем і працівником сектору, проводить аналіз результатів роботи сектору і вживає заходів щодо підвищення ефективності діяльності сектору, забезпечує підвищення кваліфікації працівника сектору.
  7. Завідувач сектору розробляє посадову інструкцію працівника сектору, забезпечує дотримання ним правил внутрішнього службового розпорядку.
  8. Завідувач сектору організовує оперативний контроль за термінами виконання розпоряджень та доручень керівника управління, віднесених до компетенції в сектору.
  9. Завідувач сектору вирішує питання взаємодії сектору з відділами управління.
  10. Завідувач сектору здійснює контроль за дотриманням у Положення про управління та посадової інструкції.

 

 

VІ. Відповідальність працівників сектору.

 

Працівники сектору несуть персональну відповідальність за неякісне та несвоєчасне виконання посадових завдань та обов’язків, бездіяльність або невикористання наданих йому прав, порушення норм етики поведінки державного службовця та обмежень, пов’язаних з прийняттям на державну службу та її проходженням;

 

VІІ. Взаємодія з іншими структурними підрозділами.

Сектор у межах своїх повноважень взаємодіє із структурними підрозділами управління, обласної державної адміністрації та її апарату, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями для належного виконання покладених на нього завдань.

 

  1. VI.Заключні положення.
  2. На посаду завідувача  сектору призначається повнолітній громадянин України, який вільно володіє державною мовою та здобув ступінь вищої юридичної освіти не нижче магістра, з досвідом роботи на посадах державної служби категорії «Б» чи «В» або досвідом служби в органах місцевого самоврядування, або досвідом роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років.
  3. На посаду провідного спеціаліста сектору призначається повнолітній громадянин України, який вільно володіє державною мовою та здобув вищу освіту не нижче ступеня молодшого бакалавра або бакалавра.
  4. Матеріально-побутові, соціальні та інші трудові права забезпечуються працівникам сектору відповідно до чинного законодавства України.