Стан роботи із зверненнями громадян за 2019 рік
ДОВІДКА
про стан роботи із зверненнями громадян в управлінні транспорту та інфраструктури облдержадміністрації за 2019 рік
У 2019 році в управлінні транспорту та інфраструктури облдержадміністрації зареєстровано 221 звернення. З них, 8 звернень зареєстровано під час проведення особистих прийомів керівником управління. Найбільша кількість звернень надійшла від громадян міста Луцька (60) та Рожищенського району (21).
Громадяни переважно порушували питання щодо незгоди з підвищенням тарифів на проїзд у громадському транспорті, налагодження транспортних сполучень, корегування та недотримання графіків руху на діючих маршрутах, доїзд до дачних масивів, роботи автостанцій, облаштування залізничних переїздів, відновлення радіозв’язку тощо.
Найчастіше громадяни звертались з питань пільгового проїзду, зокрема зі скаргами на відмову водіїв автомобільного транспорту та касирів автостанцій у реалізації права пільгового проїзду окремих категорій громадян. Оскільки, витрати перевізників за пільгове перевезення до 2016 року компенсовувалися за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, обсяг якої щорічно передбачався Законом України «Про державний бюджет України». Впродовж 2016-2019 років субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам не передбачена, такі витрати віднесені до видатків, що здійснюються з місцевих бюджетів. Постановою Кабінет Міністрів України від 14.03.2018 № 197 визначено Порядок надання пільг у готівковій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту загального користування на міських, приміських та міжміських маршрутах (далі – Порядок) за рахунок відповідних місцевих бюджетів. Цим Порядком передбачається замість безготівкової пільги надання щомісячної грошової виплати, розмір якої затверджується облдержадміністраціями та визначається шляхом множення середньої вартості проїзду у міському комунальному транспорті області на 30 поїздок. Зазначеним Порядком передбачено, що готівкова виплата на проїзд здійснюватиметься у разі прийняття такого рішення органами місцевого самоврядування.
Із загальної кількості звернень вирішено позитивно - 18, дано роз’яснення - 189, звернення, що надіслані за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» - 12, на контролі перебуває – 2.
Для покращення реалізації права громадян на пільговий проїзд у транспорті, працівниками відділу транспорту управління транспорту та інфраструктури облдержадміністрації у телефонному режимі щоденно надаються роз’яснення пільговим категоріям громадян про право на пільгове перевезення на приміських та внутрішньообласних маршрутах. Крім того, проводиться постійно роз’яснювальна робота з перевізниками щодо некоректної поведінки водіїв до пасажирів та виконання норм законодавства з перевезення пільгових категорій населення.
З метою забезпечення постійного контролю за станом роботи із зверненнями громадян в управлінні, питання роботи із зверненнями громадян розглядається щокварталу на нарадах у начальника управління. У 2019 році було проведено чотири таких наради. Крім того, видано наказ начальника управління від 09 квітня 2019 року № 24 «Про поліпшення роботи із зверненнями громадян в управлінні». Звернення, що надходять до управління, розглядаються керівником та надаються відповідні доручення виконавцям. Особлива увага приділяється за дотриманням термінів розгляду звернень громадян у відповідності до норм Закону України «Про звернення громадян», якісному опрацюванню звернення кожного громадянина, проведення повної та об’єктивної перевірки скарг, вжиття можливих, у межах компетенції заходів з вирішення важливих проблем.
Всі пропозиції, заяви та скарги громадян, які надійшли до управління транспорту та інфраструктури облдержадміністрації за звітний період розглянуті та проінформовано заявників згідно чинного законодавства.