20180831121232.jpg, фото
31 серпня 2018, 12:11

В Україні запрацював Електронний кабінет перевізника

30 серпня в Україні запрацював Електронний кабінет перевізника. Про це під час прес-брифінгу повідомили Міністр інфраструктури Володимир Омелян, Голова Державного агентства з питань електронного урядування Олександр Риженко та виконувач обов’язків Голови Державної служби України з безпеки на транспорті В'ячеслав Дідківський.

Електронний кабінет перевізника доступний на сайті e-services.dsbt.gov.ua, а також – на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги». Онлайн-сервіс, створений у співпраці Міністерства інфраструктури, Державного агентства з питань електронного урядування та Державної служби України з безпеки на транспорті, а також – за підтримки проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах»/TAPAS і Фонду Східна Європа, покликаний спростити автоперевізникам отримання послуг від органу ліцензування, мінімізувати корупцію у цій сфері та підвищити безпеку пасажирських перевезень. 

Присутність на заході високопосадових закордонних партнерів України – Сюзан Косінскі Фрітц, директорки Місії USAID в Україні, Білорусі та Молдові, та Фіони Коглан, керівниці програм Посольства Великої Британії в Україні, – свідчить про те, що вони вважають Електронний кабінет перевізника одним із пріоритетних урядових сервісів та надають велике значення її антикорупційному ефекту.

«Ми реалізуємо ініціативи, які зменшують роль чиновника при взаємодії бізнесу і держави:  переводимо послуги в електронний формат, створюємо зручні сервіси, якими зможе користуватися і бізнес, і громадяни. Кабінет перевізника буде єдиною точкою доступу для всіх підприємців, які працюють на ринку перевезень, до адміністративних послуг Укртрансбезпеки в електронній формі та виключить особисте спілкування представника перевізника з чиновниками», – наголошує Міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

У межах Електронного кабінету перевізника доступно п’ять електронних послуг. Так, завдяки е-кабінету вантажні та пасажирські автоперевізники зможуть отримувати, розширювати, звужувати та анулювати ліцензії он-лайн. Окрім того, за допомогою сервісу перевізники зможуть оперативно повідомляти про зміну своїх даних: персонал, транспорт, матеріально-технічну базу. Таким чином, для них зникне необхідність здійснювати робочі відрядження до Києва та поштові пересилання документів. Дотепер через таку складність процедури більшість перевізників нехтували цими вимогами ліцензійних умов. За оцінкою розробників, Електронний кабінет зможе виправити цю ситуацію.

«Електронний кабінет перевізника – це реальний бізнес-інструмент, який не тільки спростить процес ліцензування для учасників ринку, а й дозволить їм краще дотримуватись вимог законодавства. В цьому й полягає сутність будь-якої публічної електронної послуги, яку ми втілюємо в життя: зручність, швидкість та прозорість», – зазначає Олександр Риженко. 

Окрім електронних послуг, Електронний кабінет перевізника також містить інформацію про самого перевізника, наявність та строк дії ліцензій, транспортні засоби, маршрути, наявні дозволи та штрафи, накладені інспекторами Укртрансбезпеки тощо.

Доступ перевізників до їх Електронного кабінету здійснюватиметься за допомогою електронного цифрового підпису. Це буде надійним захистом від несанкціонованого втручання третіх осіб.

Разом із запуском послуги е-кабінету стають відкритими дані Реєстру перевізників, який веде Укртрансбезпека. Відтепер кожен громадянин, ввівши номер автомобіля, ЄДРПОУ чи ІПН власника, зможе дізнатися точну назву та контактні дані перевізника, а також наявність, тип та строк дії його ліцензії. Така можливість зробить подорожі пасажирів безпечнішими, захистивши від ризику обрати перевізника, у якого відсутня відповідна ліцензія.

Дані Реєстру перевізників стануть у нагоді також й IT-розробникам, адже їх можна буде завантажити у машиночитаному форматі на Єдиному державному порталі відкритих даних data.gov.ua

Електронний кабінет перевізника буде надалі доповнений новими можливостями. Зокрема, згодом стане доступним онлайн-оформлення дозволів, а також – внесення плати за ліцензії та оплата штрафів. До того ж, розробники налагодять взаємодію Реєстру перевізників ще з двома державними реєстрами – Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань і Єдиним державним реєстром МВС України щодо транспортних засобів та їх власників.

«Усі ці кроки дозволяють нам вийти на новий рівень комунікації. Чому ми це робимо? Бо це – розвиток бізнесу, поліпшення інвестиційного клімату, а отже, і зростання економіки, і покращення життя кожного з нас. Держава – партнер. Ми будемо спілкуватися прозоро, взаємодіяти ефективно, працювати на результат!» – резюмує В'ячеслав Дідківський.

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю секретаріату КМУ.