Волинським громадам презентували переваги закупівлі в українських виробників
На Волині відбулася важлива зустріч з ініціативною групою, що презентує програму «Зроблено в Україні», зокрема у сфері публічних закупівель транспорту і комунальної техніки. Участь в заході взяли начальник Волинської ОВА Іван Рудницький, голова обласної ради Григорій Недопад, заступник міністра економіки України Андрій Телюпа, народний депутат України Дмитро Кисилевський, представники громад та українських виробників.
Обговорювали політику «Зроблено в Україні» та роль публічних закупівель у розвитку національної економіки.
«Сьогодні будемо говорити з вами про різні складові програми "Зроблено в Україні". Це політика розвитку українських виробників, проголошена Президентом України Володимиром Зеленським, щоб створити умови, коли в державі вигідно виробляти свою готову продукцію, а не лише сировину. Щоб розвивати своє різнопланове виробництво, та щоб було вигідно експортувати товари переробки, товари з високою доданою вартістю», – зазначив заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.
Громади є ключовими гравцями у цій політиці, адже саме вони витрачають значні бюджетні кошти на закупівлі. «Якщо мер міста купив турецькі автобуси, то податки пішли до турецького бюджету. А якщо українські – то українські підприємства сплатили податки в наші громади», – навів приклад Кисилевський, підкреслюючи, що підтримка вітчизняного виробника прямо впливає на добробут місцевих бюджетів.
Окрему увагу приділили закону про локалізацію, який зобов’язує державні та комунальні структури надавати перевагу українській продукції. «У всьому світі публічні закупівлі – це не тільки задоволення потреб замовника, а й фактор економічного розвитку. Якщо ми купуємо український товар, то 40% його вартості повертається у державний бюджет податками», – пояснив народний депутат.
«Якщо ми хочемо, щоб у наших громадах збереглися люди, то нам потрібно, що у нас було багато роботи. А роботодавці мали можливість платити людям достойну зарплату. Відповідно, якщо купуємо українські товари, то ця робота в країні є. Якщо купуємо імпортні товари за бюджетні кошти, то роботи цієї немає».
Зараз вимога локалізації діє для громадського та залізничного транспорту, комунальної техніки та енергетичного обладнання, але цей список розширюватиметься. У 2023 році Україна витратила на державні закупівлі один трильйон гривень, з яких 400 мільярдів пішли за кордон. «Ми самі себе позбавили цих грошей у бюджеті», – наголосив спікер.
Тому стратегічна мета програми «Зроблено в Україні» – змінити диспропорцію витрат на придбання імпортних товарів у свою користь. В Україні більше 30 підприємств, які спеціалізуються саме на виробництві техніки та деталей до неї. Каталог із узагальненим переліком цих виробників та їх потужностей презентували під час зустрічі.
До слова, заступник голови облдержадміністрації Роман Романюк озвучив зведену інформацію по Волинській області щодо потреб у колісній техніці. «За дуже скромним підрахунком – це близько 225 одиниць транспорту – шкільного, медичного, комунального тощо», – поінформував посадовець. Тож присутні на зустрічі керівники громад, які впродовж року будуть оголошувати тендери на закупівлю, мають можливість придбати техніку саме в українських виробників.
Це сприятиме створенню робочих місць, збільшенню доходів громад і розвитку економіки України загалом.