Розвиток торгівлі та сфери послуг в області
Інформація з питань розвитку торгівлі в області
Обсяг роздрібного товарообороту підприємств, основним видом економічної діяльності яких є роздрібна торгівля, у січні - червні становив 7683,0 млн. грн, що на 8,7% більше проти відповідного періоду 2020р.
У структурі роздрібного товарообороту непродовольчі товари займали 60,2%, продовольчі – 39,8%. Обсяги продажу непродовольчих товарів зросли порівняно із січнем - червнем минулого року на 8,8%, продовольчих – на 8,5% і склали 4626,8 млн. грн та 3056,2 млн. грн відповідно.
Роздрібний та оптовий товарооборот від продажу світлих нафтопродуктів, газу природного скрапленого та стисненого для автомобілів через мережу автозаправних станцій (далі АЗС), що налічує 123 одиниці, у жовтні становив 468,6 млн.грн, із них газойлів (палива дизельного) – 342,6 млн.грн (73,1% загального обсягу), бензину моторного – 90,9 млн.грн (19,4%), газу скрапленого (пропану, бутану) – 32,5 млн.грн (6,9%), газу стисненого (метану) – 2,6 млн.грн (0,6%).
В загальному обсязі реалізованого бензину моторного 50,2% припадало на продаж бензину марки А-95, 46,7% – А-92.
Разом із тим роздрібний продаж населенню світлих нафтопродуктів і газу через мережу АЗС у жовтні становив 339,3 млн.грн, із них газойлів (палива дизельного) – 227,3 млн.грн (67,0% загального обсягу), бензину моторного – 80,7 млн.грн (23,8%), пропану та бутану – 30,1 млн.грн (8,9%), метану – 1,2 млн.грн (0,3%).
Дизельного палива реалізовано 6,6 тис.т, що на 10,1% більше, ніж у жовтні 2020р., бензину моторного – 2,0 тис.т (на 16,8% менше), пропану та бутану – 916,5 т (на 34,6% менше), метану – 25,4 т (на 72,3% менше).
В обсязі бензину моторного, реалізованого в роздріб, 50,1% припадало на продаж бензину марки А-95, 47,1% – А-92.
За сприяння місцевих органів влади в області проводяться ярмарки з продажу сільськогосподарської продукції та продовольчих товарів за цінами виробників із залученням фермерських та особистих селянських господарств, обслуговуючих сільськогосподарських кооперативів, переробних підприємств, суб’єктів підприємницької діяльності. Створені належні умови для організації ними торгівлі власною продукцією. Крім того, щомісяця здійснюється моніторинг проведення продовольчих ярмарків та рівня цін на продукти, що реалізовувались на них.